سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ فروردین ۱۳۹۶ در ۲:۲۹ ب.ظ چاپ مطلب

اسامی داوران و آثار دانشجویی جشنواره فیلم صنعتی اعلام شد

jashnvare-sanati

۲۰ فیلم بخش دانشجویی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی توسط سه داور دانشگاهی ارزیابی می‌شوند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، آثار بخش مسابقه دانشجویی جشنواره شامل فیلم‌های مستند، پویانمایی و آیتم‌های تبلیغاتی هستند. در این بخش، تنها آثار دانشجویان در حال تحصیل توسط هیات انتخاب بررسی شده است.

اسامی آثار بخش مسابقه دانشجویی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی عبارتند از:

۱- آنا پک به کارگردانی علیرضا سلمانپور / ۲- اوسیا به کارگردانی علیرضا دهقان / ۳- بازتاب به کارگردانی جعفر صیادی / ۴- باشگاه کودک به کارگردانی حامد امیری / ۵- بالکنی به کارگردانی فربد صاعدی / ۶- برق و دیار دیرین ما به کارگردانی علیرضا سلمانپور / ۷- پالایشگاه آبادان و افتتاح ۵ طرح ملی به کارگردانی میلاد احمدوند / ۸- پلاستیک به کارگردانی محمد حسنی / ۹- چاپ سیلک به کارگردانی محمدرضا سفیدباغی / ۱۰- سیبک‌سازی یکتا به کارگردانی حسام خامنه‌زاده / ۱۱- سیلوان واحد نمونه کیفی در سال ۹۴ به کارگردانی علیرضا سلمانپور / ۱۲- شمع نور به کارگردانی علی آسیابانی / ۱۳- شهر سنگ به کارگردانی محمد حسنی / ۱۴- طبقه دوم به کارگردانی امیرعلی اعلایی / ۱۵- فرجام به کارگردانی جلال نصیری هانیس / ۱۶- فیتیله خاموش به کارگردانی یونس مقدم / ۱۷- نهایت اطمینان به کارگردانی علیرضا سلمانپور / ۱۸- یخچال فریزر دو درب سیلوان به کارگردانی علیرضا سلمانپور /  ۱۹- Apple (سیب) به کارگردانی نداسادات میرمحمدی / ۲۰- e (ایی) به کارگردانی نداسادات میرمحمدی.

بر اساس این گزارش، آثار بخش مسابقه دانشجویی توسط داوران دانشگاهی این رویداد؛ مسعود سفلایی، علیرضا بهرامی و سعید پورعلی ارزیابی خواهند شد.

مسعود سفلایی فارغ‌التحصیل کارشناس ارشد سینما از دانشگاه هنر و مدیر گروه سینما این دانشگاه است. او سابقه تدریس در دانشگاه‌های هنر و پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران را در کارنامه دارد. سفلایی کارگردان ۱۰ اثر مستند و داستانی و تدوینگر بیش از ۱۵۰ اثر داستانی، مستند کوتاه و بلند بوده و عضویت در هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های فیلم فناوری و صنعتی، فیلم کوتاه تهران، فیلم کوتاه نهال، سینما حقیقت و… را دارد.

علیرضا بهرامی فارق‌التحصیل کارشناسی ارشد دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی است و سابقه تدریس روزنامه‌نگاری را در جهاد دانشگاهی و موسسات گوناگون دارد. او کارگردانی بیش از ۵ مستند را برعهده داشته است که از میان آن‌ها می‌توان به «رئیس جمهور یک دلاری»، «آن‌ها»، «هشتصد قدم در لاله‌زار» و «دنیای شیشه‌ای» اشاره کرد. او همچنین دبیر جایزه شعر خبرنگاران، مدیر اداره فرهنگی هنری خبرگزاری ایسنا و نامزد جایزه کتاب سال با مجموعه غزل «غم صدای تو یعنی…» بوده است.

سعید پورعلی نیز دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران دارد و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی است. او عضو شورای سیاست‌گذاری دوره هفته ۲۴‌ام کتاب جمهوری اسلامی ایران و دبیر علمی چندین همایش ملی و بین‌المللی، سرپرست خبرگزاری ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی فارس، رئیس انجمن سینمای جوان شیراز و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی بوده است. پورعلی علاوه تالیف چندین جلد کتاب و انتشار ده‌ها مقاله علمی برای نشریات داخلی و بین‌المللی، داوری مقالات علمی دانشگاهی بسیاری را برعهده داشته است.

بر اساس این گزارش، چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، ۹ و ۱۰ اردیبهشت به دبیری مسعود نجفی در عسلویه برگزار می‌شود. این جشنواره توسط جهاد دانشگاهی واحد هنر و با حمایت شرکت ملی پتروشیمی ایران با همکاری مراکز پتروشیمی فعال در عسلویه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان سینمایی برگزار می‌شود.

برای اولین‌بار است که عسلویه به عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های صنعتی و پتروشیمی خاورمیانه، میزبان برپایی یک رویداد سینمایی می‌شود.

جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) با هدف معرفی فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی برگزار می‌شود. چهارمین دوره این رویداد سینمایی با شعار «روایتی از فناوری و کسب و کار ایرانی» برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>