سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

پیام رییس سازمان سینمایی به جشنواره صنعتی/ جشنواره فیلم صنعتی حرکتی پرخیر و برکت است

heydarian

محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی کشور به چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی پیام داد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، در پیام محمدمهدی حیدریان به این رویداد ملی که ۹ و ۱۰ اردیبهشت‌ماه در عسلویه برگزار می‌شود، آمده است:

«کشور ایران به عنوان یکی از ظرفیت‌های تولید علم و فناوری در جهان، نیازمند روایتی صنعتی و فناورانه است و برای این روایت ابزارهای مختلفی نیاز است. تولید فیلم به ویژه فیلم‌های مستند، با محوریت صنعت و فناوری کمک زیادی می‌کند تا این روایت قوی‌تر انجام شود.

جشنواره‌ها محلی برای گفت‌وگوی متولیان و مخاطبان و همچنین عرضه و دیدن شدن آثار هنری هستند. جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی به این خاطر که توانسته فضای گفت‌وگو و تعامل را بین صنعت و سینما فراهم نماید و باعث ارزیابی و نمایش فیلم‌های صنعتی شده، جشنواره‌ای با ارزش محسوب می‌شود. این جشنواره می‌تواند پیام صنعت را با زبان گویای تصویر و صدا به لایه‌های مختلف جامعه تسری داده و از این رهگذر، دانش صنعتی عموم مردم را ارتقا دهد.

برگزاری چنین جشنواره‌ای توسط نهادی فرهنگی و انقلابی چون جهاد دانشگاهی که موفق شده چهار دوره از جشنواره را با مشارکت برخی از صنایع و متولیان فناوری برگزار نماید، برای سازمان سینمایی کشور مایه خرسندی و مباهات است و می‌تواند ظرفیت‌های بالای سینمای فرهیخته و متعالی ایران را برای مراکز فناوری و صنعتی کشور بازنمایی کرده و موجب رشد و اعتلای فرهنگ و هنر از یک سو و پویایی صنایع از سوی دیگر شود.

این جشنواره با هدف گفت‌وگو و همدلی سینماگران با مدیران و کارگزاران صنعتی و آشناسازی مردم با مسائل صنعتی کشور، حرکتی پرخیر و برکت است و قطعا آثار و نتایج آن در طول زمان نصیب ملت شریف ایران خواهد شد. اینجانب به نوبه خود و به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از برگزارکنندگان آن قدردانی می‌نمایم و برای هنرمندان و سینماگران شرکت‌کننده در بخش‌های مختلف جشنواره، آرزوی عزتمندی و سلامتی دارم.»

بر اساس این گزارش، چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، ۹ و ۱۰ اردیبهشت به دبیری مسعود نجفی در عسلویه برگزار می‌شود. این جشنواره توسط جهاد دانشگاهی واحد هنر و با حمایت شرکت ملی پتروشیمی ایران با همکاری شرکت‌های پتروشیمی فعال در عسلویه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان سینمایی برگزار می‌شود.

برای اولین‌بار است که عسلویه به عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های صنعتی و پتروشیمی خاورمیانه، میزبان برپایی یک رویداد سینمایی می‌شود.

جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) با هدف معرفی فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی برگزار می‌شود. چهارمین دوره این رویداد سینمایی با شعار «روایتی از فناوری و کسب و کار ایرانی» برگزار خواهد شد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>