سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۷:۲۵ ب.ظ چاپ مطلب

چهارمین کنفرانس بین المللی «افق نو» پایان یافت/ حسن عباسی: الگوی جایگزینی به جز اسلام برای اقتصاد لیبرالیستی نیست

ofoghe-no

چهارمین کنفرانس بین المللی «افق نو» با حضور اندیشمندان ضد صهیونیستی اروپایی و آمریکای شمالی با موضوع گفتگو حول مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی این کنفرانس بین المللی، ۲۵ شخصیت ضد صهیونیستی از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در این همایش بین المللی دو روزه یافتند تا درباره مسائل بین المللی و منطقه ای بحث و تبادل نظر کنند.

رحیم پور ازغدی و حسن عباسی از جمله سخنرانان داخلی این همایش بین المللی و چهره‌هایی چون: جولیِتو کیزا (ایتالیا)، موریتزیو بلونده (ایتالیا)، ایوان بندیتی (فرانسه)، تسا تسانوویچ (صربستان)، فوزی مهبولی (لوکزامبورگ)، پروفسور آنتونی جیمز هال (کانادا)، دکتر احمد بن سعاده (کانادا)، دکتر کوین کریهان (ایرلند)، ایزابل کوتان پیر (فرانسه)، ریچارد لابه ویر (فرانسه)، جان میشل ورنوشه (فرانسه)، آلن کُروِز (فرانسه)، عماد حمرونی (فرانسه)، ژیل مونیه (فرانسه)، لوسین سوریز (فرانسه)، پیتر آیر (استرالیا)، روبرتو کوآلیا (ایتالیا)، میکائیل اُپرسکالسکی (آلمان)، گرود او کولمن (ایرلند)، علی بکعلی (بلژیک)، احمد رامی (سوئد)،کنراد ریکاس (اسکاتلند)، دراگانا تریفکُویچ (صربستان)، لادیسلاو زوانک (جمهوری چک)، زنونکو میهایلوویچ (صربستان)، زینب مهنا (لبنان) و … از جمله میهمانان حاضر در این کنفرانس دو روزه بودند.

حسن عباسی پژوهشگر مسائل راهبردی طی سخنانی گفت: آمریکا دچار بحران مالی شده و انگلیس از اتحادیه خارج شده که نشانگر بن بست اقتصاد لیبرالیستی است و الگوی جایگزینی به جز اسلام برای آن نیست.

وی با اشاره به مشکلات مهم مبتلابه غرب خاطرنشان ساخت: بحران سرمایه داری اولین بحران غرب است که مهمترین چالش اروپا در این خصوص این است که نمی‌تواند مدلی برای کاپیتالیسم ارائه کند مگر آنکه به مارکسیسم برگردد.

وی ادامه داد: فروپاشی پول دلار پایه بحران‌های عظیمی در ۱۰ سال آینده ایجاد خواهد کرد که اگر حل نشود باید شاهد جنگ جهانی سوم طی دهه آینده باشیم.

این تحلیلگر با اشاره به ۶۱ تریلیون دلار بدهی جهانی گفت: آمریکا ۲۳ تریلیون دلار از این میزان بدهی جهانی را به خود اختصاص داده است.

عباسی با بیان اینکه مارکسیسم و کاپیتالیسم نتوانست مشکلات اقتصادی جهانی را حل کند گفت: مهمترین رقیب این دیدگاه‌ها که می‌تواند یک جایگزین ارائه کند اسلام است.

وی با اشاره به  فروپاشی اکونومی نوین در دنیا یادآور شد: اکونومی مدرن قادر به پاسخگوی مشکلات جهان نیست. یونان اگر داخل اتحادیه نبود تاکنون نابود شده بود. آمریکا دچار بحران مالی شده و انگلیس از اتحادیه خارج شده که نشانگر بن بست اقتصاد لیبرالیستی است و الگوی جایگزینی به جز اسلام برای آن نیست.

عباسی ادامه داد:  من به آینده اقتصادی غرب خوشبین نیستم. هر چه نگاه می‌کنیم متفکر جدیدی در غرب نمی‌بینیم و این برای دنیا نگران کننده است.

وی مشکل دوم را نظام اجتماعی غرب خواند و گفت: سند ۲۰۳۰ یونسکو در اروپا و آمریکا پیاده شده و این سند با بنیان‌های اجتماعی جمهوری اسلامی در تعارض است. در حالیکه سال‌های گذشته آنها برای بازگشت از مسیر کنونی فروپاشی اجتماعی به ایران مراجعه کرده‌اند. در این مسیر تنها راه حل بازگشت به خانواده سنتی است.

این تحلیلگر با اشاره به فروپاشی رویای اروپایی اظهار داشت: امروز چیزی به نام رویای اروپایی یا سبک زندگی اروپایی نداریم.

عباسی  سومین بحران غرب را تثلیث خواند که از مصر دوران امپراطوری است و اظهار داشت: در دوره قرون وسطا تثلیث مسیحی شکل گرفت که پدر، پسر و روح القدس بود. تثلیث مشکلات عجیبی در معرفت و فلسفه ایجاد می‌کند که باعث شد اندیشمندی در غرب در دوره معاصر شکل نگیرد در حالیکه در اسلام نگاه توحیدی حاکم است.

دکتر فواد ایزدی استاد دانشگاه نیز، با اشاره به مشکلات موجود و تحریم‌ها علیه ایران گفت: نظام جمهوری اسلامی حمایت مردمی دارد و بر همین مبنا شاهد تداوم نظام هستیم.

وی با  اشاره به انتخابات ایران گفت: بر خلاف سیستم ‌آمریکا در ایران کسی که بیشترین رای مردمی را دارد می‌تواند به ریاست جمهوری برسد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: سیستم سیاسی در ایران چک و بالانس دارد و ما قوای قضائیه و مقننه را داریم. رهبر انقلاب نیز مانند اینگونه انتخاب می‌شود و سیستم سلطنتی نداریم. در سیستم ایران رهبر هم توسط مجلس خبرگان انتخاب می‌شود.

ایزدی افزود: ۸۰ عضو خبرگان فعالیت‌های رهبر را رصد کرده و  قدرت عزل رهبر را نیز دارند. بنابراین سیستم ایران سلطنتی نیست.

این استاد دانشگاه در ادامه به سیستم انتخابات ریاست جمهوری در ایران اشاره کرده و افزود: ما در ایران از گروه‌های ضد انقلاب نماینده نداریم چون آنها هیچ جایگاه مردمی ندارند.

ایزدی با اشاره به مشکلات موجود و تحریم‌ها علیه ایران گفت: نظام جمهوری اسلامی حمایت مردمی دارد و بر همین مبنا شاهد تداوم نظام هستیم.

وی با اشاره به دشمنان ایران در محیط بین الملل گفت: اگر نظام با وجود دشمنان خارجی نتواند مشروعیت داخلی داشته باشد نمی‌تواند تداوم یابد و تداوم موجود نشانگر پایگاه مردمی نظام است.

محورهای مورد بحث در این همایش را می‌توان به موارد زیر خلاصه کرد: حضور دین در عرصه اجتماعی و فراتر رفتن آن از حوزه شخصی که در غرب باید دنبال شود/ دموکراتیک بودن سیستم ولایت فقیه از آن جهت که مردم اراده خود را به یک فرد و با اجماعی مقدس واگذار کرده‌اند/  سیستم‌های دو گانه غرب از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه در قبال تروریست‌ها و تکفیری‌ها و حمایت و پشتیبانی از آنها در مقابله با برخی حکومت‌ها مثل ایران و سوریه. حمایت عربستان از این افراد برای مقابله با ایران/ حمله غیر قانونی آمریکا به سوریه و افزایش تنش جهانی از سوی آمریکا در دوره ترامپ و ادامه سیاست نظامی گری/ تلاش غرب و بخصوص آمریکا برای صدور دموکراسی مد نظر خود به شرق با استفاده از نهادها و سازمان‌های اجتماعی خود مانند خانه دموکراسی و گوگل در حالیکه فعالیت این نهادها برای تغییر وضعیت در آمریکا ممنوع است/  تکرار اتفاق و سناریوی کوزوو در سوریه از سوی غرب و آمریکا با اضافه شدن عربستان/  وارد کردن اروپای جدید در سناریوی جهانی سازی آمریکایی- صهیونیستی و تهی کردن جامعه این منطقه از اخلاق/ تلاش غرب بخصوص آمریکا برای ترویج همجنس بازی در دنیا از طریق نهادینه کردن آن در سیستم آموزشی کشورهای مختلف بخصوص آفریقایی و خاورمیانه‌ای.

بر پایه این گزارش،این همایش دو روزه با تقدیر از اندیشمندان بین المللی پایان یافت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>