سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ خرداد ۱۳۹۶ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
نسخه اصلی «گشت 2» شنبه 6 خرداد منتشر می‌شود ؛

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره: از رسانه ملی چنین اشتباهی بعید بود/ سعید سهیلی: باید به نفر اصلی قاچاق فیلم برسم

gasht2

نسخه اصلی و با کیفیت فیلم سینمایی «گشت ۲» به کارگردانی سعید سهیلی روز شنبه ۶ خرداد توسط موسسه هنرهای تصویری سوره در سراسر کشور توزیع می‌شود.

سوره سینماتینا جلالی : اوایل هفته جاری خبری به سرعت روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت که مربوط به نسخه قاچاق فیلم «گشت ۲» بود. این فیلم که تا امروز توانسته گیشه ای نزدیک به بیست میلیارد تومان کسب کند نسخه غیرقانونی آن توسط افرادسودجو دست به دست شد تا در تمام شبکه های اینترنتی انتشار پیدا کند، مشکل قاچاق فیلم آن هم برای آثاری با مخاطب انبوه از مهمترین و پیچیده ترین مشکلات سینمای ایران به حساب می آید چراکه کیان و اساس سینمای ایران بر پایه سرمایه بنا شده و وقتی هزینه صرف شده فیلمی از مجاری غیرقانونی به دست کسی غیر از صاحبان اصلی آن برسد توان مالی از صاحبان فیلم دریغ می شود وتقریبا ادامه کار در سینما را برای فیلمسازان غیرممکن می کنند.

اما این بار داستان قاچاق فیلم از طریق دیگری صورت گرفت. ساعد سهیلی فرزند این کارگردان مدعی شد نسخه ای که در بازار قاچاق موجود است همان نسخه ای است که برای بازبینی به صدا و سیما عرضه شده و روی آن نوشته شده «جهت بازبینی». نکته ای که ساعد سهیلی به آن اشاره کرد بعد از گذشت چند روز با کوچکترین واکنش مسئولان صدا و سیما همراه نبود و این خود دلیلی شد بر صحت این ادعا.  فیلمی که هنوز اکران آن در تهران به پایان نرسیده و قرار بود از این پس نمایش های جهانی خود را آغاز کند؛ اما به یکباره در پی تکثیر غیرقانونی نسخه فیلم اعلام می شود که نسخه اوریجینال فیلم شنبه آینده در سطح شهر توزیع می شود.

khandagh abadi

سعید خندق آبادی: نسخه قاچاق فیلم «گشت ۲» جلوی اکران جهانی فیلم را گرفت

سعید خندق آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره در این مورد گفت: به نظر من عزم جدی بوجود آمد تا مقابل فروش بالای این فیلم گرفته شود وگرنه هنوز اکران این فیلم در ایران تمام نشده و قرار بود اکران جهانی این فیلم آغاز شود.از رسانه ملی چنین اشتباه آشکاری بعید بود.

وی ادامه داد: برای من این جالب بود که ما رایت ویدئویی این فیلم را خریدیم و پیش پرداخت هم به تهیه کنندگان این فیلم دادیم از این فیلم  یک نسخه در اختیار نداشتیم اما سازمان صدا و سیما که داعیه امنیت دارد اینگونه با سرمایه اشخاص بازی کرده و قدرت نگهداری از یک نسخه فیلم را ندارد و نکته بسیار جالب تر اینکه الان تلویزیون برای فیلمی که اکرانش تمام شده تیزر تبلیغاتی پخش می‌کند. من نمی دانم این تیزر در حال حاضر چه سودی به حال فیلم خواهد داشت؟

خندق آبادی گفت: علاوه بر اینکه نسخه قاچاق فیلم، لطمه بزرگی به اکران جهانی این فیلم وارد کرد هم به موسسه هنرهای تصویری سوره آسیب وارد کرد و هم، باعث شد نسخه ویدئویی اصلی فیلم زودتر از موعد و شنبه هفته آینده (۶ خرداد) در تهران و شهرستان ها منتشر شود.

وی ابراز امیدواری کرد : از آنجایی که فیلم با هزینه شخصی سازندگان فیلم ساخته شده حداقل مردم نسخه اصلی و با کیفیت آن را تهیه کنند.

saeed-soheili

سعید سهیلی: دوست دارم بدانم از قاچاق این فیلم چه هدفی را دنبال می کردند

سعید سهیلی در همین زمینه به سوره سینما گفت : ده روز است که از هشت صبح تا هشت شب با همکاری صمیمانه پلیس فتا پیگیر قاچاق فیلمم هستم و بسیار مصرم که به سرمنشاء و کسی که باعث انتشار این نسخه ها در سطح شهر و اینترنت شده برسم .

وی گفت: با تلاش و همکاری بالای پلیس فتا هم با افراد منتشر کننده فیلمم در شبکه های مجازی و اینترنتی برخورد شدیدی شد و هم تقریبا در سطح شهر نسخه های قاچاق فیلم جمع شد.

کارگردان فیلم «گشت ۲» با بیان اینکه می خواهم بدانم کسی که فیلمم را قاچاق کرده چه هدفی را دنبال می کرده گفت: فیلمی که از صدا و سیما قاچاق شده هم به آبرو و اعتبار  این سازمان لطمه وارد کرده ، هم به امنیت سینما ضربه زده هم به سلامت جسم و روح من آسیب زده ؛ بالاخره برای ریشه کن شدن مشکلات و معضلات همیشه یک نفر باید قربانی شود اشکالی ندارد فیلم من و من قربانی شویم اما امیدوارم از این به بعد کمی سینمای ایران نفس بکشد.

وی گفت: اگر هزار نفر هم در این جریان بازداشت شوند من راضی نمی شوم چراکه برای من مهم فقط نفر اصلی است تا از بقیه افراد رفع اتهام شود.

بنا براین گزارش در این میان جامعه صنفی تهیه کنندگان  به ریاست سید ضیا هاشمی  در پی انتشار این اخبار بیانیه ای  با این موضوع منتشر کرد که : در پی مذاکرات و هماهنگی به عمل آمده با مدیرکل محترم بازرگانی صدا وسیما جناب آقای عباس مهدوی مهر مقرّر گردید کلیه تهیه کنندگانی که تقاضای پخش تیزر فیلم سینمایی خود را در رسانه ملی دارند و تمایل ندارند نسخه‌ای از فیلم‌شان به صورت امانت در واحد بازرگانی بماند می‌توانند در روز جلسه شورای بازبینی نسخه‌ فیلم را جهت نمایش همراه خود بیاورند. این تصمیم اقدامی برای حفظ و حراست از آثار سینمایی خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>