سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ خرداد ۱۳۹۶ در ۶:۲۲ ب.ظ چاپ مطلب

مؤمنی‌شریف: رهبر انقلاب پیگیر «شب‌های خاطره دفاع مقدس» حوزه هنری هستند/ بیان خاطرات موجب زنده ماندن آرمان‌های انقلاب می‌شود

momeni_sharif

رئیس حوزه هنری گفت: آرمان‌ها به واسطه دفاع مقدس ماندگار شد، اما دست‌هایی در کار است که می‌خواهند این موارد فراموش شود لذا بیان خاطرات موجب می‌شود بدخواهان به هدف خود نرسند و آرمان‌های انقلاب زنده بماند و به نسل بعد منتقل شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری پیرامون دیدار با رهبر انقلاب و برنامه‌های «شب‌های خاطره دفاع مقدس» که در حضور معظم له برگزار شد و فرمایش ایشان مبنی بر اینکه بیان خاطرات دوران ۸ سال جنگ تحمیلی و استفاده از شیوه های هنری، ادبی و نو را برای انتقال آنها به نسل جدید، کاری بسیار با ارزش و مهم است، حوزه در این مسیر چه خواهد کرد، اظهار داشت: بی شک حوزه هنری مبدع مکتب نوین خاطره نگاری است و امروز شاهد هستیم که مورد استقبال مردم هم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این موضوع حاصل زحمات چندین دهه حوزه هنری است و خوشبختانه از اصولی برخوردار شده که تمام کارشناسان این حوزه آن را قبول دارند.

وی با تاکید بر اینکه با روش‌های نوین ادبی خاطرات جذاب و خواندنی‌تر می‌شوند و این مهم مورد تاکید رهبرانقلاب بود گفت: تمام این موارد در حالی مورد تاکید است که در واقعیات حوادث خدشه‌ای وارد نمی‌شود و از تخیل بشدت پرهیز می‌شود.

رئیس حوزه هنری همچنین به دیدار گذشته همکاران خود در حوزه هنری با معظم له اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار گذشته هم فرمودند که در این بخش ها کشور را از ادبیات وارداتی بی نیاز کردید.

این مقام مسئول در حوزه هنری ضمن بیان اینکه مراسم شب خاطره که این بار در حضور مقام معظم رهبری برگزار شد همواره مورد تاکید و پیگیری ایشان بوده افزود: ایشان برای «برنامه شب خاطره» که هر ماه در حوزه هنری برگزار می‌شود اهمیت قائل هستند و آن را دنبال می‌کنند این در حالی است که این برنامه برای حتی رسانه‌های ما کم اهمیت است، اما ایشان آن را جریان تاثیرگذار می‌دانند و علیرغم همه مشکلات آن را از همکاران حوزه پیگیر هستند.

مومنی شریف با بیان اینکه رهبر انقلاب در پایان سخنان خود از حوزه هنری بخاطر اهتمام در کارها و زنده نگاه داشتن خاطره ها تشکر کردند گفت: ایشان در فرازی از سخنان خود فرمودند خاطره رزمندگان ما ثروت ملی است و از صاحبان خاطره خواستند آنها را بیان کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ادامه به کتاب هم اشاره کرده و فرمودند: «کتاب‌هایی که در مورد خاطرات دفاع مقدس نوشته و یا فیلم هایی که در این خصوص ساخته می شوند، فراتر از یک اثر هنری و یا ادبی صرف هستند و این آثار در واقع تزریق سیمان به پایه‌های انقلاب و هویت ملی و پیشرفت کشور است تا این پایه‌ها مستحکم تر و ماندگارتر شوند.»

وی در پایان با بیان اینکه رهبر انقلاب تاکید فرمودند علاوه بر کتاب و خاطره که جلو هستیم باید در سایر بخش ها هم فعال باشیم، گفت: ویژگی‌های دفاع مقدس باعث شد انقلاب ما دچار کهنگی نشود، آرمان ها به واسطه دفاع مقدس ماندگار شد اما دست‌هایی در کار است که می‌خواهند این موارد فراموش شود لذا بیان خاطرات موجب می‌شود بدخواهان به هدف خود نرسند و آرمان‌های انقلاب زنده بماند و به نسل بعد منتقل شود.

ایشان، الحاق نسل امروز به نسل دوران دفاع مقدس را، الحاق سل امروز به صالحین دانستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>