سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ خرداد ۱۳۹۶ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
ابوالفضل میری بازیگر جوان «زیر سقف دودی»:

با نقش آرمان در «زیر سقف دودی» زندگی کردم/ برای ماندن آمده‌ام

miri1

ابوالفضل میری گفت: من با نقش آرمان زندگی کردم، خودم را جای او گذاشتم و درد و رنج هایش را تجربه کردم. با آرمان‌هایی ارتباط پیدا کردم که وضعیت، درد و تردید آرمان را در زیر سقف دودی این شهر داشتند.

سوره سینماسمیرا قریب : ابوالفضل میری دانش آموخته رشته معماری، چهره جدیدی است که با «زیر سقف دودی» وارد سینما شده. فیلمی که به زودی روی پرده می‌رود. میری جوان علاوه بر بازیگری در زمینه مدلینگ فعالیت دارد و البته پیش از حضور در «زیر سقف دودی» شاگرد پوران درخشنده، هادی مرزبان و علی سلاحی بوده است. او در این گفت و گو تاکید کرده که قرار است بازیگری را به شکلی جدی و حرفه‌ای دنبال کند.

از چه زمانی علاقه به بازیگری در شما به وجود آمد؟

ابوالفضل میری: من در یک خانواده سینمایی بزرگ شدم و می‌توان گفت علاقه به هنر و سینما در من ریشه خانوادگی دارد اما در چند سال اخیر به دلیل حضور در کلاس‌ها و ارتباط با افرادی که در این زمینه فعالیت دارند علاقه مرا به بازیگری و ایفای نقش در ژانرهای متفاوت دو چندان کرده است.

پیش از «زیر سقف دودی» مقابل دوربین رفته بودید؟

در زمینه بازیگری خیر، اما در عرصه مدلینگ فعالیت داشته‌ام.

نقشی که در این فیلم بازی کردید، نقش مهمی است. نگران نبودید در این فضا و در رودر رویی با بازیگران حرفه‌ای، مثل فرهاد اصلانی و مریلا زارعی از عهده ایفای نقش بر نیایید؟

فرهاد اصلانی و مریلا زارعی از بازیگران حرفه ای سینمای ایران محسوب می شوند و باید اعتراف کرد که ایفای نقش در کنار این عزیزان برای من که اولین بار بازیگری را تجربه می کردم بسیار سخت بود، اما حمایت خانم درخشنده و مشورت های آقای اصلانی و خانم زارعی برایم پشتوانه‌ای شد تا بتوانم از عهده این کار برایم و این دوستان را سربلند کنم.

miri2

چقدر تمرین و مشاوره داشتید؟ چقدر با خانم درخشنده درباره نقش صحبت کردید و آنچه ارائه شد چقدر محصول این همراهی و همکاری است؟

قبل از کلید خوردن این فیلم خانم درخشنده به طور مکرر در مورد نقش و اهمیت آن با من صحبت می‌کرد و از من خواسته بود تا در تمام جلسات فیلمنامه‌خوانی حتی جلساتی که به سکانس من مربوط نمی شد حضور پیدا کنم و من سپاسگزار زحمات بی دریغ ایشان هستم.

واکنش‌ها به بازی شما و فیلم بعد از جشنواره چه بود؟ فیلم را با مخاطب دیدید؟

من بیشتر از ١۵سانس این فیلم را در کنار مخاطبان دیدم. بازتاب ها به فیلم و سکانس‌های بازی من تقریبا خوب بود و مخاطبان جوان فیلم با کاراکتر من همذات‌پنداری می کردند، گاهی از سوی والدین بازتاب‌های منفی مشاهده می کردم که این نشان می دهد فضای فیلم و شخصیت‌ها برای مخاطب باورپذیر بوده است.

چقدر از دغدغه های این شخصیت، چه اندازه از اشتباه‌ها و ترس ها و تردیدهایش برای شما آشناست؟

من با نقش آرمان زندگی کردم،  خودم را جای او گذاشتم و درد و رنج هایش را تجربه کردم. با  آرمان هایی ارتباط پیدا کردم که وضعیت، درد و تردید آرمان را در زیر سقف دودی این شهر داشتند.

شخصیت آرمان شبیه شماست یا از شما دور است؟ او را درک می‌کردید؟

نمی توان گفت دور است. من، دوستانم و همه ما در برهه ای از زندگی مشکلاتی چون اختلاف والدین، تضاد نسل‌ها، مشکلات کار و سربازی را تجربه کرده‌ایم پس نمی توان گفت که آرمان دور است، هر چند کاملا شبیه من نیست. امیدوارم توانسته باشم با بازی در نقش آرمان، صدای آرمان‌هایی باشم که نیاز به عشق و توجه دارند.

miri3

بازیگری هدف اصلی شما در سینماست یا ممکن است شاخه‌های دیگری را هم دنبال کنید؟

بزرگترین هدف من بازیگری در عرصه سینماست و من برای ماندن در این مسیر تمام تلاشم را می‌کنم.

بعد از «زیر سقف دودی» پیشنهادی داشتید؟

بله، بعد از ایفای نقش در «زیر سقف دودی» پیشنهاد هایی برای بازی در سینما و تلویزیون خانگی به من شده، اما منتظر هستم فیلم «زیر سقف دودی» اکران شود و بازتاب ها را مشاهده کنم، بعد از آن اگر پیشنهاد دهند با کمال میل می پذیرم.

سخت ترین سکانسی که بازی کردید کدام سکانس بود و چرا؟

اولین و سخت ترین سکانس  را همراه با خانم زارعی جلوی دوربین داشتم .در لوکیشینی در کنار پنجره به سوی خیابان دعوای آرمان با مادرش فیلمبرداری می شد به دلیل سرو صدای بسیار این لوکیشن ١٠بار برداشت شد. هر دفعه خانم زارعی در این سکانس به صورت من می‌زد.

رقابت در سینما بسیار دشوار است و معمولا چهره های متعدد جوانی که هر سال وارد این فضا می شوند و خیلی زود جایشان را به دیگران می دهند، نگران این موضوع نیستید؟

من با انگیزه وارد این عرصه شده ام و تمام تلاشم را برای ماندن در این مسیر می‌کنم برای من مهم است که جایگاه با ارزشی برای خود کسب کنم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>