سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ خرداد ۱۳۹۶ در ۱:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

«کوپال» پائیز اکران می‌شود/ فیلمی برای علاقه‌مندان به حفظ محیط زیست + تیزر

kupal

فیلم سینمایی «کوپال» به کارگردانی کاظم ملایی فصل پاییز برای مخاطبان به نمایش در می‌آید.

به گزارش سوره سینما، فیلم سینمایی «کوپال» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی، آبان ماه امسال به روی پرده می رود ؛گویا نسخه اکران عمومی این فیلم ۱۵ دقیقه کوتاهتر از نسخه‌ی جشنواره فجر خواهد بود.

«کوپال» اولین فیلم بلند کاظم ملایی است که سال گذشته توانست در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد این فیلم به همراه فیلم «خانه» به عنوان نمایندگان گروه هنروتجربه در بخش مسابقه‌ فجر حضور داشتند .

کاظم ملایی که این روزها در صدد گرفتن پروانه نمایش این اثر است، کوپال را اولین فیلم جدیِ محیط زیستی ایران می‌داند. به گفته‌ی او کوپال فیلم کاملا مستقلی است که بدون هیچ کمک دولتی و تنها با هزینه‌ی شخصی تولید شده است. او امیدوار است که علاقمندان سینمای مستقل و کسانیکه حیوانات را دوست دارند و مساله حفظ محیط زیست برایشان اهمیت دارد، حامی این فیلم بوده و به تماشای آن بنشینند.

این فیلم که چندی پیش در بخش بازار سی و پنجمین جشنواره بین المللی فجر نیز بر روی پرده رفته ، ماجرای یک شکارکُش به نام احمد کوپال است که درست قبل از تحویل سال نو گرفتار ماجرایی پیچیده شده و به چالشی غریب کشیده می‌شود. یکی از ویژگیهای مهم این فیلم محدودیت‌های ساخت آن است، بطوریکه بخش اعظم فیلم تک بازیگر و تک لوکیشن بوده و قصه‌ی آن در یک بازه‌ی زمانی فشرده رخ می‌دهد. لوون هفتوان، نازنین فراهانی و پوریا رحیمی سام بازیگران اصلی این فیلم هستند و سگی به نام شارون نیز از دیگر شخصیت‌های اصلی این فیلم بوده که می شود.

ملایی با اشاره به این‌که «کوپال» در جشنواره فیلم فجر نظر منتقدین را جلب کرده بود،  اظهار امیدواری کرد که این اثر بتواند در شرایط مناسبی به اکران عمومی برسد. او درباره موفقیت کوپال در گیشه می‌گوید: داستان «کوپال» مساله‌ی مهمی را مطرح می‌کند که برای اکثر مخاطبین حائز اهمیت است و از طرفی چون مخاطب دنبال سرگرم شدن هم است تصور می‌کنم که کوپال می‌تواند تجربه‌ متفاوتی برای اکثر مردم به خصوص دانشجویان و هنردوستان و فعالان محیط زیست باشد. امیدوارم که در گیشه هم بتواند با استقبال خوبی مواجه شده و این نوع از سینما در کشورمان همچنان به حیات خود ادامه دهد.

عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: تهیه کننده  و کارگردان: کاظم ملایی ، مجری طرح: سیامک کاشف آذر ، مشاور هنری و طراح صحنه: محمد اکبری ، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان ،طراح چهره ‌پردازی: محمود دهقانی ، مدیر تولید: میترا مهتریان ، مدیر صدابرداری: حامد صمد زاده ، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان ، موسیقی متن: بابک میرزاخانی ،تدوین: عماد خدابخش،کاظم ملایی ،دستیار اول و برنامه ریز: مهرنوش حسینی ،طراح لباس: میترا آسیایی ، جلوه‌های تصویری و عنوان بندی: امیر مهران ، جانشین تولید: حسن شمس آبادی ، منشی صحنه: صفورا برسان ، دستیار دوم کارگردان: خلیل خسروانی، مدیر تدارکات: امید دارینی، مربی حیوانات: محمد طالبی ،عکاس: علی دلک آبادی ، مدیر روابط عمومی: هادی علی پناه.

بازیگران: لوون هفتوان، نازنین فراهانی، پوریا رحیمی سام، حسین شمس آبادی، وهان سلیم زاده، مجتبی علیزاده، حسین غایبی شباهنگ، شارون و …

لینک دانلود: تیزر فیلم سینمایی «کوپال»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>