سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ تیر ۱۳۹۶ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

جشن مستقل سینمای مستند نشان ویژه اهدا می‌کند

mostanad-mostaghel

اولین نشست خبری نهمین دوره جشن مستقل سینمای مستند ایران دوشنبه ۱۲ تیرماه در خانه سینما برگزارشد.

به گزارش سوره سینما ، در این نشست سام کلانتری رییس جشن، محمد تهامی نژاد رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان مستند و رامین حیدری فاروقی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند حضور داشتند و پس از بیان توضیحاتی در مورد جشن به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

در ابتدای این نشست سام کلانتری با اشاره به اینکه امسال اولین دوره‌ای است که جشن نشان ویژه خود را دارد و به زودی طراحی خواهد شد، گفت: در ۸ دوره قبل این جشن تندیس خانه سینما را به کارگردان، تهیه‌کننده و پژوهشگر اهدا می‌کرد اما امسال این نشان ویژه به همه شاخه‌های فنی و غیرفنی اعم از فیلمبرداران، صداگذاران، تدوین‌گران و آهنگ‌سازان اهدا خواهد شد.در واقع ۹ نشان ویژه به همراه یک نشان ویژه هیأت داوران به برگزیدگان اهدا می‌شود که علاوه بر این‌ها دو تندیس هم در جشن اصلی خانه سینما داده می‌شود و این مسئله نشان می‌دهد که جشن مستند از جشن اصلی خانه سینما جدا نیست..

همچنین اعلام فراخوان و معرفی وب سایت جشن، شاخصهای راهبردی و ویژگی های خاص این دوره از جشن، تلاش برای تاکید بر شاخص های کیفی آثار در زمینه های مختلف، توجه پیوسته و مستمر به آثاری که در این جشن پذیرفته می شوند نامزد می شوند و برگزیده خواهند شد.

طراحی، اجرا و معرفی نشان جشن در روزهای آینده  و دعوت از اصحاب رسانه برای پوشش هرچه بیشتر این رخداد مستند و تاکید بر اهمیت مشارکت هرچه بیشتر تمامی کسانی که در عرصه مستندسازی فعال هستند از موارد مهمی بود که کلانتری به آن اشاره کرد.

رئیس جشن مستقل سینمای مستند در ادامه افزود: یکی از امکانات پیش بینی شده برای رسیدن به اهداف ذکر شده، تشکیل هیات رییسه جشن برای مدت ٣ سال است که به تداوم و ارتقا کیفیت جشن و پیرو احوال مستند سازی کشور کمک خواهد کرد.دبیرخانه دائمی جشن از دیگر ظرفیت های رسیدن به اهداف جشن است، جایی برای همراهی و حمایت از  افرادی که آثارشان را به جشن می فرستند.

وی گفت: منظور از حمایت کمک به اطلاع رسانی پیوسته، حرفه ای از آثار منتخب و راه یافته به جشن است که دسته کم یک سال ادامه پیدا خواهد کرد برای آنکه بدانیم بر آثار برگزیده و فیلمسازان منتخب چه خواهد گذشت.

در انتها رییس این دوره از جشن آمادگی خود را برای همرای و مشارکت با جامعه مطبوعاتی و رسانه ها اعلام کرد، کسانی که ماهیتاً خود مستندنگار هستند.

در این نشست کلانتری گفت:  منبع خبری دائمی جشن وب سایت آن با نشانی Idiaward.com خواهد بود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>