سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ تیر ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب
آزیتا حاجیان در جشنواره فیلم کودک و نوجوان مطرح کرد:

نسل جوان نقد‌پذیری بالایی دارند/ باید به برپایی جلسات هم اندیشی توجه نشان داد

azita-hajian

آزیتا حاجیان فیلمسازان جوان را علاقه‌مند به شنیدن معایب اثرشان، برشمرد و گفت: هرچقدر در جوانان فیلمساز ظرفیت شنیدن نقد و نظرات مخالف بیشتر باشد، آثار بعدی آنها موفق‌تر ساخته می‌شود.

به گزارش سوره سینما، آزیتا حاجیان درباره برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، اظهار کرد: باید در نظر داشته باشیم نمایش آثار صرفا به ذات اصلی جشنواره کمک نمی‌کند. بیش از نمایش آثار باید به برپایی جلسات هم اندیشی و کارگاه‌ها توجه نشان داد. باید کارگردانها و باقی عوامل  فیلمها گرد هم جمع شوند و درباره فیلمها با یکدیگر حرف بزنند.

وی ادامه داد: این نوع تعاملات هدف اصلی برگزاری یک جشنواره هنری‌ست که به نظر می رسد در این جشنواره رعایت شده است.

حاجیان که در روزهای جشنواره با فیلمسازان جوان ارتباط برقرار می‌کند و درباره نقاط قوت و ضعف آثار با آنها گپ می‌زند، در این‌باره توضیح داد: من نسل جوان را دوست دارم، به نسل جوان اعتماد دارم و فکر میکنم آینده جامعه در دست این نسل است. بنابراین اگر خود فیلمسازان جوان طالب باشند که نکاتی را درباره اثرشان بشنوند، چیزی را از آنها دریغ نمی کنم.

وی ادامه داد: تجربیاتم را تاجایی که امکان دارد با آنها در میان می‌گذارم که دچار بازنگری در تفکر و آثارشان شود.

عضو هئیت انتخاب بخش مسابقه آثار سینمای ایران، تاکید کرد: ظرفیت نقد پذیری نسل جوان زیاد است. آنها می دانند که اگر این ظرفیت را از دست بدهند، درجا خواهند زد، اما اگر ظرفیت خود را گسترش دهند، امکان بازنگری برای‌شان پیش خواهد آمد.

وی افزود: شنیدن نقد و نظرات مخالف باعث می شود اثر بعدی یک هنرمند با توفیق بیشتری روبرو و اشتباهات قبلی اصلاح شود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>