سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۸:۳۹ ق.ظ چاپ مطلب

بازیگر فیلم فرهادی نخل طلای بهترین بازیگر زن جشنواره کن را به دست آورد

berenice-bejo

برنیس بژو که با بازی در فیلم «هنرمند» به چهره ای بین المللی تبدیل شد برای بازی در «گذشته» ساخته اصغر فرهادی نخل طلا به دست آورد.

برنیس بژو که با بازی در فیلم «هنرمند» به چهره ای بین المللی تبدیل شد برای بازی در «گذشته» ساخته اصغر فرهادی نخل طلا به دست آورد.

سوره سینما- سهم اصغر فرهادی از مراسم اختتامیه جشنواره کن، یک جایزه بازیگری بود. جایزه بهترین بازیگر زن این دوره را برنیس بژو به دست آورد. او در این فیلم نقش مقابل علی مصفا را به عنوان همسر سابق فرانسوی او برعهده داشت. با این که «گذشته» یکی از ستایش شده ترین فیلم های این دوره بود اما در نهایت نخل طلای بهترین فیلم امسال را «آبی گرمترین رنگ است» به کارگردانی عبدالطیف کشیش به دست آورد. اگرچه فیلم فرهادی انتظارهای سینمادوستان ایرانی را برآورده نکرد، اما نخل طلای بهترین بازیگر زن فرصتی است برای دیده شدن ارزش های این فیلم و تلاش های کارگردان ایرانی اش.

berenice-bejo-asghar-farhadi-the-past-4

فیلم گذشته مانند اغلب فیلم‌های فرهادی ماجرای یک زوج را روایت می کند. علی مصفا، طاهر رحیم و … بازیگران این فیلم هستند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>