سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ تیر ۱۳۹۶ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

کارنامه قابل قبول سینماهای حوزه هنری در جشنواره فیلم کودک و نوجوان

hoseini

سه سینمای حوزه هنری، میزبانان شایسته‌ای برای مخاطبان سی‌اُمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان بودند.

سوره سینمامحیا رضایی : خبرنگاران و سینماگرانی که در ایام جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، در این شهر و در سینماهای حوزه هنری فیلم دیدند، از کیفیت برگزاری این رویداد و نحوه میزبانی سینماها راضی بودند. سیدمصطفی حسینی مدیر امور سینمایی استان اصفهان، در این گفت و گو از ویژگی‌های این جشنواره صحبت کرده است.

امسال استقبال از فیلم‌های جشنواره کودک نسبت به دوره‌های قبل تفاوت محسوسی داشت. چقدر نحوه برگزاری این رویداد با دوره‌های قبل متفاوت بود؟

سید مصطفی حسینی: بله، یکی از ویژگی‌های این دوره استقبال خوب خانواده ها و کودکان بود. استقبالی که می توان گفت دور از انتظار بود.

شما از چه زمان مطلع شدید که سه سینمای حوزه هنری میزبان این رویداد هستند؟

یک هفته قبل از شروع جشنواره.

و این کار را برایتان سخت نکرد؟

(می‌خندد) فکر می کنم تمام مدیران امور سینمایی حوزه هنری و دوستان و همکارانم مرد روزهای سخت هستند. زمان کمی برای برنامه ریزی داشتیم اما سعی کردیم بر اساس تجربه هایی که داریم در خدمت جشنواره باشیم.

در زمینه اجرای امور و نحوه جذب مخاطب چقدر به تیم برگزار کننده این رویداد کمک کردید؟

دوستان در تیم برگزاری و اجرایی جشنواره ایده ها و طرح هایی داشتند، حرف ها، تجربه ها و نظر ما را هم شنیدند و به این نتیجه رسیدند که در بخش اجرایی، سینما و مخاطب امور را به ما بسپارند. ما هم از امکاناتمان استفاده کردیم، در بخش فروش اینترنتی بلیت و در بخش اطلاع رسانی در فضای مجازی همکاری کردیم و در نهایت این استقبال از فیلم های جشنواره شکل گرفت. البته بین ما و بخش های مختلف جشنواره، ارتباط موثر و دو سویه برقرار بود. مثلا در بخش باشگاه مخاطبان با آقای شادمهر راستین و سایر دوستان هماهنگی داشتیم.

در بسیاری موارد نمایش فیلم ها به سانس فوق العاده رسید.

بله این جشنواره ۷۵ سانس فوق العاده داشت. برای جشنواره فیلم فجر به دلیل اهمیت و گستردگی مخاطب این تعداد سانس فوق العاده طبیعی است اما برای جشنواره فیلم کودک، رکورد محسوب می شود.

نمایش «بیست و یک روز بعد» هم خوشبختانه با موفقیت انجام شد؟

نمایش این فیلم برای ما، به عنوان بخشی از مجموعه حوزه هنری حساس بود. خوشبختانه از همان نخستین نمایش فیلم با استقبال مواجه شد و ۱۲ سانس فوق العاده داشت. در همه سانس ها هم فیلم مخاطب بسیاری داشت. معمولا یک فیلم بعد از دو یا سه سانس فوق العاده، از مخاطبانش کم می شود اما «بیست و یک روز بعد» بسیار با استقبال همراه بود.

این موضوع می‌تواند تبلیغ خوبی برای اکران عمومی باشد؟

بله، به ویژه این نکته را باید در نظر گرفت که اغلب مخاطبان فیلم را دوست داشتند، فردی سالن را ترک نکرد و کسی از تماشای این فیلم ناراضی نبود. «بیست و یک روز بعد» فیلم خوبی است که با تبلیغات و معرفی درست می تواند مخاطب بسیاری داشته باشد.

پردیس چهارباغ اصفهان با جشنواره فیلم کودک به نوعی بیشتر دیده شده. جشنواره ویترینی بود تا این سینمای زیبا در معرض دید قرار بگیرد.

بله. ما جشنواره را در سه سالن شروع کردیم و به دلیل استقبال سالن چهارم هم به جشنواره اضافه شد. سعی کردیم پذیرایی و خدمت رسانی‌مان به نحوی باشد که مخاطبان راضی باشند و بازخوردهای مثبتی که داشتیم نشان دهنده این موضوع است که مخاطبان و سینماگران راضی بوده اند. در سینما فلسطین بخش بزرگداشت‌ها برگزار می‌شد و در سینما سپاهان فیلم های بخش مسابقه روی پرده می‌رفت. به نظرم مجموعه سینماهای حوزه هنری در این رویداد، حضوری موثر و پررنگ داشتند.

امور اجرایی جشنواره را فقط با پرسنل سینماها انجام دادید یا از تیم جشنواره کمک گرفتید؟

فقط با همکاران و پرسنل سینماها. حتی در بخش بین‌الملل در بخش امور اجرایی و کارهای جنبی به برگزارکنندگان جشنواره کمک کردیم.

یکی از تمهیدهای هوشمندانه تیم برگزاری این رویداد اختصاص یک بخش از صندلی‌های سالن به خبرنگاران بود.

بله، البته دوستان تیم برگزاری برای اهالی رسانه کارت در نظر گرفته بودند. اما ما در هر سانس ردیفی را مشخص می کردیم تا اگر از خبرنگاران و عکاسان، دوستی بدون کارت ماند یا وارد سالن شد و جایی برای نشستن نداشت بتواند از فیلم یا برنامه آن سانس استفاده کند. اولویت ما در سینماداری آسودگی خاطر مخاطب است، دوستان رسانه‌ای هم جایگاه و اعتباری دارند که باید حفظ شود.

بعد از جشنواره و این کار سخت و شبانه روزی چه چیزی خستگی شما را از بین برد؟

استقبال مخاطبان از جشنواره و اکران موفق «بیست و یک روز بعد». واقعا حضور مردم و خانواده ها به جشنواره شور و حالی خاص داده بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>