سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ مرداد ۱۳۹۶ در ۴:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب

«کوپال» بهترین فیلم سینمایی جشنواره‌ بین‌المللی آمستردام شد

KUPAL-WINNER

«کوپال» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی در سومین جشنواره بین‌المللی «Around» آمستردام هلند به عنوان بهترین فیلم سینمایی این رویداد شناخته شد.

به گزارش سوره سینما، ماه گذشته در بخش فیلم‌های بلند سینمایی جشنواره بین‌المللی «Around» آمستردام هلند آثاری از آمریکا، چین، هلند، کانادا، برزیل، تایوان، هنگ کنگ و جمهوری چک حضور داشته‌اند، که فیلم «کوپال» توانسته است به عنوان تنها نماینده سینمای ایران جایزه‌ی بهترین فیلم بلند این جشنواره را بدست آورد. جشنواره فیلم «Around»، یک رویداد بین‌المللی، مستقل و آنلاین است که بصورت ماهیانه و سالیانه در بخش‌های فیلم‌ بلند سینمایی، کوتاه، مستند، انیمیشن و دانشجویی در چهار کشور هلند، فرانسه، آلمان و اسپانیا برگزار می‌شود. فیلم «کوپال» با برگزیده شدن در این بخش، به بخش مسابقه‌ی بهترین بهترین‌های این جشنواره که سال آینده (۲۰۱۸) در شهر برلین برگزار می‌شود معرفی خواهد شد.

«کوپال» اولین فیلم بلند سینمایی کاظم ملایی است که سال گذشته در بخش مسابقه‌ی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و به عنوان اثری متفاوت توجه اهالی سینما و منتقدان را به خود جلب کرد. موضوع این فیلم حول محور حفاظت از محیط زیست و حمایت از حیوانات است و داستان آن در مورد یک شکارکُش و تاکسیدرمیست به نام دکتر احمد کوپال است که درست قبل از تحویل سال نو درگیر ماجرایی پیچیده شده و تا انتهای فیلم گرفتار چالشی غریب در زندگی‌اش می‌شود. لوون هفتوان، نازنین فراهانی و پوریا رحیمی سام بازیگران اصلی این فیلم هستند و سگی به نام شارون نیز یکی از نقش‌های مهم و کلیدی این فیلم را بازی می‌کند.

«کوپال» اردیبهشت امسال در بخش بازار سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز بر روی پرده رفت و پائیز امسال نیز در سینماهای کشور به نمایش عمومی درخواهد آمد.

بعضی از عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: تهیه کننده، نویسنده و کارگردان: کاظم ملایی / مجری طرح: سیامک کاشف آذر / مشاور هنری و طراح صحنه: محمد اکبری / مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان / طراح چهره ‌پردازی: محمود دهقانی / مدیر تولید: میترا مهتریان / طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان / موسیقی متن: بابک میرزاخانی / مدیر صدابرداری: حامد صمد زاده / تدوین: عماد خدابخش،کاظم ملایی / دستیار اول و برنامه ریز: مهرنوش حسینی / طراح لباس: میترا آسیایی / جلوه‌های تصویری و عنوان بندی: امیر مهران / منشی صحنه: صفورا برسان / عکاس: علی دلک آبادی.

بازیگران: لوون هفتوان، نازنین فراهانی، پوریا رحیمی سام، حسین شمس آبادی، وهان سلیم زاده، مجتبی علیزاده، حسین غایبی شباهنگ، شارون و …


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>