سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ مرداد ۱۳۹۶ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

جشن تولد زنده یاد حسن جوهرچی با حضور فرزندان و همکارانش در «فرمول یک»

tavalod-joharchi

سیدعلی ضیاء چهارشنبه ۴ مرداد در برنامه «فرمول یک» میزبان آوا و علی جوهرچی فرزندان بازیگر فقید حسن جوهرچی بود تا تولد او را در اولین سال نبودش جشن بگیرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی «فرمول یک»، در این برنامه همکاران این هنرمند از جمله رضا توکلی، اتابک نادری و رزیتا غفاری نیز حضور داشتند.

قرار بود من هم مثل پدرم ۶ مرداد به دنیا بیایم

آوا جوهرچی در سخنانی گفت: ممنون که این برنامه را تدارک دیدید تا تولد بابا را با هم جشن بگیریم. من هم ۲۸ تیر به دنیا آمده ام در حالی که قرار بود ۶ مرداد به دنیا بیایم و با پدر روز تولدم یکی باشد اما جلوتر به دنیا آمدم.

وی درباره علاقه بازیگری بیان کرد: من دوره های آقای تارخ را گذراندم و در یک سریال هم بازی کردم اما فعلا مشغول استراحت هستم چون می خواهم این کار را درست انجام بدهم.

آوا حین بریدن کیک اینطور آرزو کرد: مثل پدرم امیدوارم کسانی که استعداد دارند و آرزوی کار در این حوزه را دارند به آرزویشان برسند. پدر من خیلی کارش را دوست داشت و عاشقانه بازی می کرد.

علی جوهرچی هم در این برنامه گفت: امیدوارم بیشتر شاهد برنامه های این چنینی باشیم، چون هنرمندان زیادی از دست داده ایم که لایق در یاد مردم ماندن هستند.

هیچوقت نشد جلوی پدرم دربیایم

وی با بیان اینکه بازیگری را امتحان کردم و دوست داشتنی است اما نه برای من، درباره شباهت هایی که به پدرش دارد، گفت: پدرم اینطور بود که می خواست اگر کاری را انجام دهد یا آن کار را نکند یا به بهترین شکل انجام دهد. همچنین این نکته را در نظر داشت که موفقیت همه چیز نیست.

پسر زنده یاد جوهرچی ادامه داد: خیلی وقت است من  و آوا با هم دعوا نکرده ایم و از بچگی هایمان خیلی گذشته است. هیچوقت هم نشد که جلوی پدرم دربیایم.

برای روز پدر برایش پیراهن گرفتم اما هیچوقت نشد آن را به او بدهم

او درباره آخرین هدیه برای پدرش اظهار کرد: آخرین کادویی که برای پدرم گرفته بودم یک پیراهن سرمه ای بود که برای روز پدر بود و نشد آن را به بابا بدهم.

وی در پایان بیان کرد: هر جا بحث آرزو می شد پدرم برای همه سلامتی را آرزو می کرد و آرزوی من هم همین است.

می خواست اسم دخترش را بگذارد سوآتای

زیتا غفاری، بازیگر دیگر مهمان «فرمول یک» بود که با بیان اینکه خوشحالم در کنار خانواده آقای جوهرچی قرار است سالگرد تولد او را جشن بگیریم، درباره خاطرات همکاری با این هنرمند فقید گفت: سریال «در پناه تو» را کار می کردیم که تازه دختر آقای جوهرچی به دنیا آمده بود. می خواست اسم او را “سوآتای” به معنای “مثل آب روان” بگذارد و ثبت احوال اجازه نمی داد. اما من و خیلی های دیگر او را سوآتای صدا می کنیم.

وی همچنین از خدا اینطور خواست: امیدوارم دختر و پسر نازنین آقای جوهرچی به آن جایگاهی که پدرشان برایشان آرزو داشت برسند.

رضا توکلی، بازیگر نیز که صحبت هایش با طنازی خاصی همراه بود، در ابتدا با اشاره به اینکه خدا حسن جان را رحمت کند و مطمئنم او حالا در این برنامه حضور دارد، گفت: وقتی وارد استودیو شدم احساس کردم حسن با ما است. امیدوارم روحش شاد باشد البته مطمئنم جای او ویژه و هنرمند همیشه با آثارش زنده است.

 در راه به خودم می گفتم رضا بغضت را نگه دار

وی افزود: در راه که می آمدم به خودم می گفتم رضا بغضت را نگه دار. ما خاطرات بسیار شیرینی با هم داشتیم. در «او یک فرشته بود» با حسن شب تا صبح کار می کردیم. او به من می گفت ساعت ۳ نصفه شب چطور می خواهی این همه دیالوگ را حفظ کنی؟ دیالوگ ها هم پر از آیه و حدیث بود که بالای منبر می گفتم و هرکسی رد می شد حسن جای ما با او سلام و علیک می کرد تا من بتوانم دیالوگهایم را حفظ کنم.

خیلی ها با چاکرم گفتن بازیگر نقش اول شده اند

این بازیگر همچنین انتقاد کرد: خیلی ها با چاکرم و قربانت بروم بازیگران نقش اول شده اند و اصلا معلوم نیست از کجا آمده اند. باید به هنرمندان رسیدگی شود. ما با مردم زندگی می کنیم. ای کاش کسانی که مسئولیتی دارند هنرمندان را با تخصصشان بسنجند نه اینکه از قیافه کسی خوششان می آید یا خیر.  چرا باید بازیگری مثل رزیتا غفاری چهار سال باید بیکار بماند.

توکلی با بیان اینکه برای بچه های حسن آرزوی سلامتی و موفقیت و برای مردم ایران آرزوی شادکامی دارم، در پایان خطاب به جوهرچی گفت: این را فقط من و خودش می دانیم. پس می به خودش می گویم که حسن جان آن قضیه منتفی شد، من برای آن قضیه رفتم اما زیراب مرا زدند!

اتابک نادری، بازیگر دیگر مهمان علی ضیاء بود که در سخنانی گفت: ممنونم که یاد هنرمند را در این برنامه زنده نگه داشته اید. حسن جان تولدت مبارک.

زمان «در پناه تو» حسن حرفه ای جمع ما بود

وی افزود: برای سریال «در پناه تو» همه ما مثل لعیا زنگنه، پارسا پیروزفر و… تازه کار بودیم و این کار اولین کارمان بود اما حسن دو کار دیگر از جمله «بر بال فرشتگان» را بازی کرده بود و حرفه ای جمع ما بود. یادم می آید در «شوق پرواز» آنقدر خندیده بودیم که در بیمارستان نظم را بهم ریخته بودیم. همچنین در پایگاه های نظامی تصویربرداری داشتیم و فرماندهان منتظر بودند کار ما زودتر تمام شود تا نظم به پایگاه برگردد!

ماجرای دیدار هنرمندان با مقام معظم رهبری

این هنرمند در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار کردک جوهرچی مال سمت و سوی خاصی نبود و متعلق به مردم بود. یادم نمی رود سال ۸۱ با مقام معظم رهبری دیدار داشتیم و در آن دیدار مطرح شد که هنرمندان هرکاری می کنند به یک جناح نسبت داده می شوند. آقا در آن مراسم به زیبایی گفتند که باید دور و بر هنرمندان را بابت جناح بندی ها خط بزنید. حسن به راستی اینگونه بود و برای همین مردم دوستش داشتند.

وی در پایان گفت: برای همه شادکامی و موفقیت بچه های حسن را می خواهم.

پس از این با حضور مهمانان و مجری برنامه کیک تولد زنده یاد جوهرچی بریده شد.

«فرمول یک» به تهیه کنندگی افشین حسین خانی، شنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۱۷:۱۵ تا ۱۹ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود و چهارشنبه ها تولد چهره ها در این برنامه جشن گرفته می شود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>