سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ مرداد ۱۳۹۶ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

کاوه صباغ زاده: نظر منتقدان یک تبلیغ مثبت است/ جشن منتقدان محفلی برای قضاوت دقیق

kave-sabagh

کاوه صباغ زاده با اشاره به رویکرد تخصصی و استاندارد جشن منتقدان گفت: همه می دانیم که این محفل جای قهرها و حاشیه ها نیست و نظاره گر دقیق ترین قضاوت آثارمان خواهیم بود.

به گزارش سوره سینما ،کاوه صباغ زاده در گفتگو با ستاد خبری جشن یازدهم منتقدان، گفت: منتقدان  نقش موثر تری نسبت به سایر مخاطبان آثار سینمایی دارند. نظر آن ها بر نگاه کلی اهالی سینما و مخاطبان فیلم ها تاثیر دارد و در نهایت تایید اثر توسط این صنف سینماشناس تبلیغ مثبتی برای یک فیلم است.

صباغ زاده درباره حضور همگی هنرمندان در این جشن توضیح داد: منتقدان سینمایی از اهالی سینما محسوب می شوند و شاید این دو گروه مستقیما با یکدیگر در ارتباط نباشند، اما درست یا غلط سرنوشت فیلم تا حدی به نظر منتقدان گره خورده است. جشن منتقدان به دلیل حضور این افراد از معدود جشن های استاندارد در حوزه سینما است، چرا که هیچگونه لابی در رای گیری ها اتفاق نمی افتد. همچنین وجود فضایی حرفه ای این جشن منجر به حضور همگی هنرمندان می شود. همه می دانیم که این محفل جای قهرها و حاشیه ها نیست و نظاره گر دقیق ترین قضاوت آثارمان خواهیم بود.

او در ادامه اظهار داشت: من اطلاعی درباره اینکه داوران  به بررسی کلیه آثار فجر می پردازند، نداشتم و اکنون بابت این اتفاق خوشحال هستم. به هر حال کاندیدا شدن و یا برنده شدن از طرف داوران این جشن مستقل برای من اهمیت بالایی دارد. جایزه جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی اگر ارزش بیشتری نسبت به جایزه جشنواره فیلم فجر نداشته باشد، قطعا اعتبار کمتری هم ندارد. باید بگویم نظر منتقدان درباره فیلم «ایتالیا ایتالیا» در طول جشنواره فیلم فجر مثبت بود، البته عده ای هم که نسبت به این فیلم انتقاد داشتند بسیار نکات درستی را ابراز کردند.

یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران اواخر مرداد به دبیری جعفر گودرزی برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>