سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ مرداد ۱۳۹۶ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
محمد احمدی در گفت و گو با «سوره سینما»:

تعدادی از فیلم‌ها برای خانواده‌ها مناسب نیست/ سینما فقط تجارت و گیشه نیست

mohamad-ahmadi

محمد احمدی گفت: شرایط به گونه ای شده که تعدادی از همکاران ما به خاطر پول تن به ساخت هر نوع فیلمی می‌دهند؛ در حالیکه اگر کمی حوصله داشته باشند و ابتکار به خرج دهند از درون همان فیلم‌نامه‌های کمدی هم می توان فیلم سالم و سلامت ساخت.

محمد احمدی کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران در مورد نقش و اهمیت سینما در ترویج سلامت فکر خانواده و عدم رعایت چنین نکاتی در برخی از فیلم های حال حاضر سینمای ایران  به سوره سینما گفت: با شما موافقم که تعدادی از فیلم های سینمای ایران برای خانواده ها مناسب نیست.

وی در ادامه به دلایل و چرایی این قضیه پرداخت و گفت: باید بدانیم از وقتی پول و گیشه در راس امورو کارهایمان قرار گرفته این خودمان هستیم که سطح چگونگی ساختار فیلم های خودمان را پایین آوردیم؛ نگاهمان را به خواسته مخاطب دوخته ایم؛ ببینیم او چه می خواهد ما پنج پله پایین تر از خواسته اش را به او تحویل دهیم.

احمدی ادامه داد: بعضی وقتها تماشاگران؛ فیلمسازان را قلقلک می دهند تا به خاطر پول هم که شده مخاطب بیشتری را به سالن بکشانند لذا تن به ساخت هر نوع فیلمی می دهند.

کارگردان فیلم «شاعر زباله ها» با بیان اینکه  در شرایط فعلی به نظر می رسد بعضی مخاطبان ابتذال خونشان که پایین می آید با این فیلم ها دوباره ابتذال به خونشان تزریق می شود گفت: ما تهیه کننده هایی که ادعای فرهنگی بودن داریم وظیفه مان است که سطح سلیقه مردم را افزایش دهیم و در هر شرایطی نباید تن به فیلم های سخیف دهیم و نباید هرچه که مخاطب خواست دودستی به او تقدیم کنیم.

وی گفت: فیلم هایی برای سینما ساخته می شود که به واقع کلمات رکیک در آن استفاده می شود و اتفاقا تماشاگران هم از آن استقبال می کنند اما پرسش من اینجاست که آیا مخاطب از هر چه استقبال کرد باید برایش بیشتر بسازیم یا اینکه ما فیلمسازان هم رسالتی بر عهده داریم در جهت دهی ذائقه مخاطب؟

این تهیه کننده با اشاره به اینکه بسیاری از کارگردانان سینما در گذشته چنین فیلم های سخیفی نمی ساختند گفت: متاسفانه باید بگویم که شرایط به گونه ای شده که تعدادی از همکاران ما  به خاطر پول تن به ساخت هر نوع فیلمی می دهند؛در حالیکه اگر کمی حوصله داشته باشند و ابتکار به خرج دهند از درون همان فیلم نامه های  کمدی هم می توان فیلم سالم  وسلامت ساخت.

وی با اشاره به اینکه سطح سلیقه بسیاری از فیلمسازان سطحی شده  گفت: هم مخاطب روی ما اثر می گذارد و هم ما با فیلم هایمان سطح سلیقه آنها را تنزل می دهیم. فیلمسازان باید بدانند سینما تنها بحث تجارت نیست باید برای مخاطب فیلم های خوب ساخت .

احمدی گفت: به جرات می توانم بگویم فیلم های کمدی در طولانی مدت این میزان گیشه را از دست می دهند. همین تعداد مخاطبی که امروز برای این فیلم ها سر و دست می شکند دفعه بعد از آن استقبال نمی کند  و به دنیال فیلم خوب می رود.

تهیه کننده «به دنیا آمدن» در ادامه گفت: سالم ترین فیلم های خوب در هالیوود ساخته می شوند و وقتی رنج سنی «برای همه نوع مخاطب» می گیرد یعنی هر نوع مخاطبی می تواند این نوع فیلم ها را ببیند. حال جای این پرسش باقی است که چرا خودمان به این قواعد عمل نمی کنیم. چرا ما فیلم های سالم و سلامت برای تماشاگرانمان نمی سازیم؟


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>