سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ مرداد ۱۳۹۶ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

دو مستند «مادر زمین» و «پنبه تا آتش» از ۱۱ مردادماه اکران می‌شوند

ekran-2mostanad

اکران دو فیلم مستند «مادر زمین» به کارگردانی مهناز افضلی و «پنبه تا آتش» به کارگردانی بهرام عظیم‌پور از ۱۱ مردادماه در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز می‌شود.

به گزارش سوره سینما، مستند «مادر زمین» نگاهی به زندگی و کارِ مشترک دکتر هایده شیرزادی و همسرش ادموند لمپگز و تلاش آن‌ها برای قطع کامل دفن زباله‌های شهری و تبدیل پسماند به بیوکمپوست و تولید کود آلی برای کشاورزی ارگانیک است.

مستند «پنبه تا آتش» زندگی صنعت‌گر نخبه کشور، علی‌اصغر حاجی‌بابا را روایت می‌کند. کسی که کار کردن را از دوران کودکی و با لحاف‌دوزی آغاز کرد و در مسیر پر ماجرای زندگی توانست راه کسب‌وکار مستقل خود را در صنعت باز کند.

این دو فیلم مستند به صورت همزمان در یک سئانس از ۱۱ مردادماه در سینماهای گروه هنر و تجربه به روی پرده می رود. اکران مستندهای «شاعران زندگی»، «طبرستانی‌ها» و «بنیان‌گذار محک» از فیلم‌های مستند کارستان نیز همچنان ادامه دارد.

گفتنی است فیلم‌های مستند «کارستان» باهدف ثبت و روایت تلاش کسانی که در رویارویی با چالش‌های بسیار، توانسته‌اند معنای کار را حرمت بخشند و ثبت و انتقال دانش و تجربه‌هایشان می‌تواند الگوهای با ارزشی برای کل جامعه به‌خصوص جوانان باشد، با مشاوره رخشان بنی‌اعتماد و تهیه‌کنندگی مجتبی میرتهماسب در بخش خصوصی تولید شده است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>