سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ مرداد ۱۳۹۶ در ۱۲:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب

داودنژاد: جشن منتقدان، یک جشن فرهنگی است/ آرایی به دور ازنگاه مغرضانه

davoodnezhad

علیرضا داودنژاد گفت: دستمایه اصلی جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی، فرهنگ است. دغدغه اصلی این جشن و آکادمی داوران آن اعتلای فرهنگی سینما است و همین منجر به حمایت همگی هنرمندان از این جشن شده است.

به گزارش سوره سینما، علیرضا داودنژاد کارگردان قدیمی سینمای ایران در گفت‎وگو با ستاد خبری جشن یازدهم منتقدان، گفت: منتقد یعنی تماشاگر هنرشناس وفیلم شناس. نگاه متفاوت و حرفه‌ای این دست از مخاطبان برای سینماگران ارزش بیشتری دارد و اعتبار نظر افرادی که سینما را بر اساس قواعد حرفه‌ای قضاوت می‌کنند برای سینماگران بالاتر است.

این هنرمند در ادامه اظهار داشت: داوری آثار منتخب در این جشن، توسط عده‌ای منتقد و نویسنده سینمایی اتفاق می‎افتد و این تعدد و تکثر آرا در جشن مستقل منتقدان و نویسندگان سینما مانع قضاوت‎های مغرضانه می‎شود. این یک واقعیت است که اکثر جشنواره‎ها، وابستگی‎های مالی و سیاسی دارند و گوهر فرهنگ کمتر در بدنه‎شان دیده می‎شود، اما دستمایه اصلی جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی، فرهنگ است. دغدغه اصلی این جشن و آکادمی داوران آن اعتلای فرهنگی سینما است و همین منجر به حمایت همگی هنرمندان از این جشن شده است. امیدوارم امسال هم این جشن مثل هر سال آبرومندانه برگزار شود.

وی در پایان، درباره جذاب‎ترین خاطره‎اش از دوره‎های قبل جشن منتقدان می‎گوید: جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی در دو دوره پیش از بنده تقدیر کرد و جایزه‎ای به من اهدا شد که بسیار خوشحال شدم، اما در همان لحظه از آقای علی عباسی دعوت کردم تا روی سن بیاید و جایزه را به او تقدیم کردم و جذاب‎ترین خاطره من از این جشن، به این شکل رقم خورد.

علیرضا داوودنژاد با فیلم «فراری» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت که با استقبال مخاطبان و منتقدان همراه شد. جشن منتقدان و نویسندگان سینما در دوره‎های پیشین نیز به آثار این هنرمند از جمله ، «مرهم» جایزه اهدا کرد و درهشتمین دوره این جشن به تقدیر از علیرضا داوودنژاد پرداخت.

یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران اواخر مرداد ماه به دبیری جعفر گودرزی برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>