سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۵ ق.ظ چاپ مطلب
هنرمندان و انتظار از دولت آینده/

مهکام: سختگیری بی‌جا سرمایه‌گذاران را بی‌انگیزه کرده است

hosein-mahkam

یک فیلمنامه‌نویس، حذف دخالت غیرتخصصی در روند تولید فیلم را یکی از مهترین راهها برای خلق اثر هنری مطلوب دانست.

یک فیلمنامه نویس، حذف دخالت غیرتخصصی در روند تولید فیلم را یکی از مهترین راهها برای خلق اثر هنری مطلوب دانست.

حسین مهکام به سوره سینما گفت: صحبت من بیشتر درباره سینماست و فیلمنامه را هم شامل می شود، به ویژه در مسائل محتوایی و ممیزی. در این سال ها هر وقت بخش خصوصی سینما تهیه کنندگی یک اثر را بر عهده گرفت، نظارت بر او بیشتر شد و سختگیری‎‌های شدیدتری را اعمال کردند. چنین چیزی باعث کناره گیری هر چه بیشتر بخش خصوصی سینما از تولید می شود و سرمایه گذاران دیگر برای ورود به عرصه رغبتی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: منظور من حذف کامل نظارت دولتی نیست، چون چنین چیزی نه شدنی و منطقی است و نه خواسته کسی. صحبت من این است که در دولت آینده از برخی تنگ نظری ها و تصمیم گیری های غیرفنی که دارای تاثیرگذاری زیادی بر روند حرکت حرفه‌ای سینماگران است، پرهیز کنند. به نظر من این دو مقوله که مطرح کردم، یعنی دخالت های غیرتخصصی و کناره گیری سرمایه گذاران دارای رابطه تنگاتنگ با یکدیگر هستند و به همین دلیل است که سرمایه گذار نمی تواند اعتماد کند. امیدوارم مدیران فرهنگی آینده این موضوع مهم را مد نظر داشته باشند.

حسین مهکام نویسندگی فیلمنامه هایی فیلم‌های سینمایی «هیچ»، «گهواره‌ای برای مادر» و بازنویسی فیلمنامه «بیست» را بر عهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>