سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۱ در ۲:۱۸ ب.ظ چاپ مطلب

فیلم‌های بخش مسابقه سینمای سعادت معرفی شد

fajr31_3

آثاری از ترکیه، بوسنی، فرانسه و سوئد در بخش سینمای سعادت سی و یکمین جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌روند.

آثاری از ترکیه، بوسنی، فرانسه و سوئد در بخش سینمای سعادت سی و یکمین جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌روند. 
سوره سینما- بخش سینمای سعادت که ویژه مسابقه فیلمسازان جهان اسلام است، با عنایت به جنبش‏های نویدبخش بیداری در سرزمین‏های اسلامی و به منظور شناخت و ارتقاء جایگاه فیلمسازان جهان اسلام برگزار می‌شود.

در این بخش هیئت انتخاب جشنواره متشکل از پرویز شیخ طادی، مجید شاه‌حسینی، سیدعلی اکبر محمودی مهریزی، محمدحسین معززی‌نیا و محمد مهدی یادگاری ۹ اثر از کشورهای مختلف برای حضور در بخش مسابقه سینمای سعادت انتخاب کردند.

اسامی فیلم های ایرانی این بخش متعاقبا، اعلام خواهد شد. اسامی فیلم‌های راه‌ یافته به این بخش به شرح زیر است: بی‌کس به کارگردانی کارزان قادر از سوئد، فنلاند و عراق، آن سوی تپه به کارگردانی امین آلپر از رومانی، فرانسه و بلژیک، روز بعد به کارگردانی هلا لطفی از امارات، کودکان سارایوو به کارگردانی آیدا بگیک از بوسنی و هرزگویین، آلمان، فرانسه و ترکیه، چقدر دوستم داری به کارگردانی فاطیما زهرا زاموم از الجزایر و مراکش، ترک بغداد به کارگردانی کوتیبا الجنابی از عراق، انگلیس و امارات، جنگجویان جلگه به کارگردانی آکان ساتایف از قزاقستان، مار به کارگردانی کانر ارزینکان از ترکیه و زابانا به کارگردانی سعید الدخلیفه از الجزایر.

در بخش مسابقه سینمای سعادت جایزه سیمرغ بلورین در بخش‌های بهترین کارگردانی، فیلم، فیلمنامه، بازیگر زن، بازیگر مرد، دستاوردهای فنی یا هنری اهدا می‌شود. همچنین جایزه بیرق طلایی (جایزه مصطفی عقاد) و جایزه ویژه هیئت داوران به برترین های این دوره تقدیم خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>