سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ مرداد ۱۳۹۶ در ۱:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

نشست هم‌اندیشی سفیران دانشجویی جشنواره بین‌المللی فیلم سبز برگزار شد

jashnvare sabz

دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران در نشست هم‌اندیشی با سفیران دانشجویی این رویداد برمشارکت جامعه دانشجویی در جشنواره و اقدامات فرهنگی هنری پیرامون مسئله حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، نشست هم اندیشی سفیران دانشجویی این رویداد فرهنگی هنری در حوزه محیط زیست با مهدی توحیدپوردبیر اجرایی جشنواره سبز برگزار شد.

مهدی توحید پور در این جلسه با اشاره به نقش خطیر جامعه دانشجویی در حفاظت از محیط زیست به برنامه‌های پیش رو در ششمین جشنواره فیلم سبز اشاره کرد و افزود: همه بخصوص سفیران دانشجویی باید برای حفظ محیط زیست تلاش کنیم و در زمینه فرهنگ‌سازی در این مقوله مهم گام های اساسی برداریم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸ ساله انجمن تمدن سبزهنرمندان حامی محیط زیست به عنوان سازمان مردم نهاد در زمینه برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی مرتبط با محیط زیست یادآور شد: فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط زیست با استفاده از ابزار فرهنگی و هنری بخصوص سینما اثرگذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت.

دبیراجرایی جشنواره سبز با بیان اینکه جشنواره  بین المللی فیلم سبز ایران سال گذشته بحران آب را به عنوان موضوع اصلی خود در دستورکار قرار داده بود ،عنوان کرد: در دوره ششم این جشنواره تلاش کردیم به مسئله اقتصاد سبز (گردشگری پایدار ،شهر پایدار ،انرژی های پاک) و اهمیت این مقوله از منظر کمک به حفظ محیط زیست و شکوفایی اقتصادی همزمان با تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله اقتصاد مقاومتی بپردازیم.

توحیدپور با بیان اینکه گردشگری پایدار و شهرسازی پایدار از مهمترین موضوعات تحت شمول اقتصاد سبز محسوب می شوند، گفت: آگاهی رسانی به عموم مردم در زمینه حفظ محیط زیست و توسعه پایدار امری ضروری است بخصوص دراین دوران که محیط زیست با مخاطرات بسیاری روبرو است.

وی ادامه داد: مشارکت حداکثری دانشجویان درهمراهی با جشنواره بین المللی فیلم سبزمی تواند گامی موثر در ارتباط مخاطبان با آثار حاضر در این رویداد محیط زیستی و ارتقای سطح علمی آنها در زمینه‌های مرتبط باشد و از دانشجویان دعوت می کنیم همزمان با برپایی این رویداد به فعالیت‌های اجتماعی و تبلیغی بپردازند و ما را از نگاه و نظرات خود درباره آثار به نمایش در آمده و تاثیرگذاری آنها بر سایر دانشجویان و اقشار مختلف مردم محروم نکنند.

دبیر اجرایی جشنواره همچنین پیشنهاد داد: لاوه بر راه اندازی کارناوال های فرهنگی- هنری همزمان با برگزاری این جشنواره محیط زیستی در استان‌ها و مراکز اکران ، فرصتی برای نظرسنجی از دانشجویان در جشنواره درباره فیلم‌های حاضر در این رویداد در نظر گرفته شود.

در ادامه این مراسم سفیران دانشجویی جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران نظرات و طرح‌های پیشنهادی خود را درباره نحوه برگزاری جشنواره اعلام و بر لزوم تلاش جهت حضورهرچه بیشتر جامعه دانشجویی برای جذب مخاطب و افزایش مشارکت مردمی در جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران تاکید کردند.

ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز به دبیری فرهاد توحیدی ۱۸ تا ۲۴ شهریورماه به طور همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>