سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ خرداد ۱۳۹۲ در ۹:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب
انتقاد از شکل مناظره‌ها/ «استرداد» اکران دوم عید فطر

غفاری: هیچ ابزاری به اندازه سینما برای انقلاب اعتبار کسب نکرد

ali-ghaffari

یک کارگردان سینما با انتقاد از شکل مناظره‌ها تاکید کرد رئیس جمهوری آینده باید برای هنرمندان هم سهمی در برنامه‌اش داشته باشد.

یک کارگردان سینما با انتقاد از شکل مناظره‌ها تاکید کرد رئیس جمهوری آینده باید برای هنرمندان هم سهمی در برنامه‌اش داشته باشد.

علی غفاری کارگردان فیلم سینمایی «استرداد» درباره پیشنهادهایش به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه فرهنگ و هنر به سوره سینما گفت: ما سینمایی‌ها بی صبرانه منتظر برگزاری مناظره بعدی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که بیشتر متمرکز بر حوزه فرهنگ و هنر هست هستیم. شکل فعلی مناظره به اعتقاد من در شأن یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیست. بیشتر شبیه مسابقه است فقط یک دکمه زنگ کم دارد. البته چون تجربه در برگزاری مناظره‌های انتخابات کم است این مشکلات طبیعی است. امیدوارم برای انتخابات بعدی از نقد و نظرها استفاده کنند و شکل برازنده‌تری برای مناظره‌ها ارائه شود.

وی ادامه داد: سینما ابزار مناسبی برای شعار دادن نامزدهای انتخاباتی است. دولت‌های قبلی در این زمنیه حرف‌های زیادی زدند که متأسفانه عملی نشد و یا برنامه‌ریزی منسجمی برایش نداشتند. امیدوارم هر قولی که به سینما و سینماگران می‌دهند به مرحله عمل برسد. شأن برای هنرمند قائل شدن از هر چیزی مهمتر است. مدتی پیش برای انجام امور مالیاتی مراجعه کردم و دیدم که صنف آرایشگاه‌های زنانه و هنرمندان در یک اتاق است. از این مورد کوچک تا موارد بزرگتر همه نشان از نبود شأن و جایگاه ویژه برای هنر و هنرمند است.

غفاری گفت: هیچ ابزار فرهنگی بعد از انقلاب به اندازه سینما نتوانسته افتخار کسب کند و پرچمدار رسالت فرهنگی این کشور باشد. پویاترین و رساترین زبان انقلاب اسلامی در طول این سی سال سینما بوده است. افتخاری که سینما برای کشور کسب کرده کدام ابزار فرهنگی و در کجا کسب کرده است.

این کارگردان درباره فاخر بودن پروژه جدیدش گفت: در حال مذاکره برای تولید فیلم جدیدم هستم. از تعریف پروژه فاخر اگر بگذریم می‌توانم بگویم این فیلم فیلم ارزشمندی خواهد بود. فعلا با مشکل بودجه مواجه هستیم. مشکل اصلی سینمای ما این است که همه به فکر تولید فیلم جدید هستند. پخش و عرضه فیلم مسئله مهمی است که کمتر بدان توجه کرده‌ایم. مخصوصا مسئله مهمی مثل پخش جهانی فیلم که به شدت در این سال‌ها مهجور بوده است. امیدوارم رییس جمهوری آینده به سینما و حضور بین‌المللی‌ توجهی ویژه داشته باشد.

غفاری درباره اکران «استرداد» توضیح داد: به من گفتند «استرداد» در اکران اول عید فطر روی پرده خواهد رفت. فعلا وضعیت اکران نامعلوم است. شاید در اکران دوم عید فطر «استرداد» روی پرده سینماها برود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>