سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ شهریور ۱۳۹۶ در ۱:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب

معرفی هیات داوران بخش عکس جشنواره «مسیر عشق»

masire-eshgh-aks

هیات داوران بخش عکس نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» معرفی شدند.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد اطلاع رسانی نخستین جشنواره بین‌المللی «مسیر عشق»، سیداحمد میرعلایی دبیر جشنواره طی احکامی، سیداحسان باقری، رضا برجی، مجتبی حیدری، علی اصغر داود‌آبادی و مجتبی کوچکی را به عنوان داوران بخش عکس معرفی کردند.

هیات داوران عکس‌های رسیده به دو بخش حرفه‌ای و مردمی این جشنواره را ارزیابی و داوری خواهند کرد.

عکس‌های رسیده با دو موضوع کلی شامل: تبیین ابعاد سیاسی، مذهبی، اجتماعی و حماسی راهپیمایی ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) از طریق تولید آثار هنری و معرفی و ترویج فرهنگ عاشورایی با تکیه بر محصولات هنری در بین مخاطبان ایران و جهان و محورهایی همچون حضور ادیان و دیگر مذاهب در راهپیمایی اربعین، تاثیر راهپیمایی اربعین بر سلامت روانی جامعه جهانی، نقش تربیتی راهپیمایی اربعین بر محیط خانواده و فرزندان، ترویج فرهنگ ایثار و فروتنی در خدمت به زائرین اهل بیت(ع)، راهپیمایی اربعین از نگاه تاریخی،  نهادینه سازی صحیح راهپیمایی اربعین به دور از هر گونه خرافه و انحرافات احتمالی، حضور زنان و کودکان در راهپیمایی اربعین با الگوپذیری از شخصیت حضرت زینب(س)، اهمیت راهپیمایی اربعین در مسیر انتظار و تحقق جامعه جهانی مهدوی، راهپیمایی اربعین و هراس استکبار جهانی و گروههای تروریستی، ضرورت شناخت افکار عمومی از فلسفه وجودی راهپیمایی اربعین و نیز، معرفی ابعاد مختلف شخصیت امام حسین (ع) و صحابه ایشان، بررسی تاریخی وقوع حماسه عاشورا، حج و قیام امام حسین(ع)، نماز و قیام امام حسین(ع)، الگوسازی و ارائه سبک زندگی صحیح از زندگی امام حسین(ع) و صحابه ایشان، امر به معروف و نهی از منکر در قیام امام حسین(ع) و نقش مدافعان حرم مطهر اهل بیت(ع) در حفظ فرهنگ اسلامی مورد ارزشیابی قرار می گیرند.

عناوین جوایز پیش‌بینی شده برای بخش‌های حرفه‌ای و مردمی جشنواره عکس مسیر عشق به این شرح است:

الف: بخش حرفه ای

هیات داوران این بخش جوایز برگزیدگان خود را به شرح زیر اهدا خواهد نمود:

رتبه اول، تندیس جشنواره و لوح افتخار به همراه ۳ سکه بهار آزادی و سفر زیارتی مشهد مقدس و کربلای معلی

رتبه دوم،  لوح افتخار به همراه ۲ سکه بهار آزادی و سفر زیارتی مشهد مقدس و کربلای معلی

رتبه سوم،  لوح افتخار به همراه ۱ سکه بهار آزادی و سفر زیارتی مشهد مقدس و کربلای معلی

جایزه ویژه: هیات داوران در جهت حمایت از ثبت عکس های ناب از پیاده روی اربعین حسینی، علاوه بر انتخاب نفرات اول تا سوم از مجموع راه یافتگان به بخش حرفه ای ده نفر انتخاب کرده و به آنها کمک هزینه عکاسی در پیاده روی اربعین تا سقف ۱ میلیون تومان اهداء می نماید.

ب: بخش مردمی

هیات داوران این بخش جوایز برگزیدگان را به شرح زیر اهدا خواهد نمود:

* یادمان جشنواره و لوح افتخار به همراه هدیه نقدی به بهترین عکس مردمی و سفر زیارتی

* یادمان جشنواره و لوح افتخار به همراه هدیه نقدی به برگزیده دوم و سفر زیارتی

* یادمان جشنواره و لوح افتخار به همراه هدیه نقدی به برگزیده سوم و سفر زیارتی

*سیداحسان باقری

متولد ۱۳۶۰ در شمیران است. وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد روان شناسی مشاوره بوده و برای اولین بار در ایران پایان نامه کارشناسی ارشد خود را با موضوع «بررسی اثربخشی عکس درمانی (phototherapy) برای افزایش خودپنداره‌ دانشجویان» ارائه کرده است.

وی از سال ۱۳۸۷ تاکنون مدرس دانشگاه است و در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ج.ا.ا عضویت دارد.

از سوابق هنری وی می توان به کسب رتبه‌ در بیش از ۴۰ جشنواره عکس ملی و بین المللی از جمله یازدهمین، دوازدهمین و سیزدهمین دو سالانه ملی عکس ایران اشاره کرد.

باقری شرکت در هشت نمایشگاه عکس گروهی را نیز در کارنامه خود دارد. وی در زمینه “عکاسی صحنه پردازی شده” پروژه‌هایی را اجرا کرده است. از تالیفات وی می توان به دو کتاب عکس «روند ساخت مترو تهران» و «پیاده آمده‌ام» با موضوع اربعین حسینی که ثمره ۷ سال شرکت در پیاده روی اربعین تا زمان چاپ کتاب است، اشاره کرد.

باقری در سال ۹۳ به سمت ریاست خانه عکاسان ایران منصوب شد.

*رضا برجی

متولد ۱۳۴۳ در  همدان است. عکاسی در جبهه ها برای واحد تبلیغاتی لشکر سیدالشهدا را از نوزده سالگی آغاز کرد و فعالیت در گروه روایت فتح را از اواخر سال ۱۳۶۵. در فاو برای اولین بار شیمیایی شد و اکنون جانباز ۴۵ درصد است.

وی رکورددار حضور در ۱۴ جنگ بین المللی است. جنگ های ایران و عراق، افغانستان، تاجیکستان، کشمیر، هند و پاکستان، قره‌باغ، چچن، بوسنی، کوزوو، لبنان، سومالی، سودان، غزه و جنگهای خلیج فارس از جنگ هایی هستند که وی با قاب دوربین به ثبت آنها پرداخته است.

تنها ۶ خبرنگار در دنیا هستند که ملامحمد عمر، رهبر طالبان افغانستان را از نزدیک دیده اند، ولی فقط شاید یک خبرنگار در دنیا وجود داشته باشد که سه هفته با اسامه بن لادن، رهبر گروه القاعده زندگی کرده باشد و او رضا برجی است.

برگزاری نمایشگاه انفرادی عکس در کشورهای آلمان، بوسنی، لبنان، هند، سوریه، پاکستان، ترکیه و اتریش، برگزاری نمایشگاه های جمعی در ۱۱ کشور جهان و برگزاری نمایشگاه عکس در شهرهای مختلف ایران را در سوابق کاری خود دارد.

وی عضو هیات داوران جشنواره های فیلم مستند و مسابقات عکاسی ایران و جهان، نگارش مقالاتی در زمینه فرهنگ، رسانه و سینما بوده است.

نگارش چند کتاب از جمله سه گزارش، تونل گیلاس، پدر- پسر- خون و … و ساخت دوازده سریال تلویزیونی و ۴۴ فیلم مستند بلند و کوتاه، ساخت مستند بلند “سواحل اشک و زیتون” از جنگ ۳۳ روزه لبنان، ساخت مستند “مادران سربرنیتسا” درباره فجایع بوسنی  را در کارنامه کاری خود دارد.

برجی جایزه بهترین فیلم و کارگردانی در جشنواره سوم سیما برای سریال مدال های شکسته و اولین نشان ایثار به عنوان هنرمند جانباز را دریافت کرده است.

*مجتبی حیدری

عکاس سازمان صدا و سیما، روزنامه جوان، خبرگزاری مهر، خبرگزاری فارس، مدیر بخش عکس سازمان بسیج سازندگی، جوان برتر ایران در حوزه عکس و رسانه در سال ١٣٩٢و مسئول گروه مستقل عکاسان جهادی وارثین را در سوابق خود دارد.

وی نمایشگاه عکس با موضوع محرم در کربلا، نمایشگاه عکس مشترک داستان دوشهر در کشور ایران و اندونزی، نمایشگاه عکس قصه های امید و نمایشگاه عکس چشم ما حیرت را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

*على اصغر داودآبادى فراهانى

متولد ١٣۴۴ در اراک است. وی دانش آموخته عکاسى از دانشکده صدا و سیما و عکاسی را از سال ۱۳۶۳ آغاز کرده است. وی عضو هیئت داوران جشنواره هاى عکس استانى و سراسرى انجمن سینماى جوانان و مدرس دوره هاى عکاسى انجمن سینماى جوانان اراک، تهران و کرج بوده است.

پروژه های عکاسی از مناطق مختلف دفاع مقدس در ساله اى ۶۴ ،۶۵ و۶۶، سفرهاى استانى رهبرمعظم انقلاب در استانهاى گیلان، کرمان، مشهد، راهپیمایى اربعین در سالهاى ٨٣، ۹۴و ٩۵، سفر حج سال ٨۵، برگزارى نمایشگاه هاى انفرادى و گروهى در اراک و تهران، شرکت در مسابقات سالانه و دوسالانه سراسرى عکاسى و … از سوابق هنری داودآبادی فراهانی است.

وی عضو هیئت مؤسس خانه عکاسان ایران، عضو هیئت مؤسس انجمن فارغ التحصیلان عکاسى ایران، مدیر واحدعکاسى سازمان صدا و سیما ٧۵ تا ٨٢، مدیرکل طرح و برنامه سیما، مدیرکل اطلاعات و برنامه ریزى سیما، مدیرکل مرکز صداوسیماى کرمانشاه، قائم مقام شبکه دو سیما، مدیر تولید شبکه یک سیما را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

*مجتبی کوچکی

متولد ۱۳۵۶ در تهران و فارغ التحصیل کارشناسی فلسفه و دانش آموخته عکاسیِ سطح تخصصی و حرفه ای، پذیرفته شده کارگاه عکاسی خبری ورلدپرسفتو هلند است.

عضو هیأت مؤسس انجمن عکاسان فردا، مدیر نمایشگاه های داخلی و بین المللی خانه عکاسان ایران، مسئول پروژه های عکاسی و نمایشگاه های تصویری در وزارت نفت، فعالیت در واحد طرح و برنامه محتوایی مجلات همشهری، طراحی استانداردها و مدیریت محتوایی آرشیو مجازی عکسِ جنگ، فعالیت در واحد طرح و برنامه حوزه هنری برای بخش های هنرهای تجسمی و نمایشی در حوزه، برگزیده چندین جشنوارۀ عکس، مؤلف کتاب پژوهشی تصویری در تاریخ هیئات عزاداری تهران قدیم و …. از سوابق کاری وی است.

وی مدیر پروژه انتشار کتب تخصصی عکس همچون «شهدا»، جلد نهم از کُتب مرجع عکس جنگ تحمیلی، «تبادل»، روایت آزادسازی پنج اسیر لبنانی، «دیار نزدیک»، روایتی از راهیان نور، «محسن راستانی»، روایت زندگی در جنگ و پس از جنگ مردم بوسنی، «علی فریدونی»، اولین جلد از دوره کتب عکس عکاسان جنگ تحمیلی، «سعید صادقی»، دومین جلد از دوره کتب عکس عکاسان جنگ تحمیلی و «میشل ستبون»، روایت پیروزی انقلاب اسلامی از نگاه یک عکاس فرانسوی بوده است.

علاقمندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.Masireeshgh.com  مراجعه و طبق مقررات مندرج در فراخوان، اثر خود را ارسال و یا ارائه نمایند.

 

نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس«مسیر عشق» با محوریت راهپیمایی اربعین حسینی در عراق و ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران از یکم تا پنجم آبان برای نخستین بار به صورت همزمان در شهرهای مقدس مشهد و کربلا برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>