سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب
رحمت امینی:

حوزه هنری به دنبال جذب مخاطبانی است که به تئاتر نمی‌روند

rahmat-amini

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری جذب مخاطبانی که به تئاتر نمی روند یکی از اهداف این مرکز دانست.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری جذب مخاطبانی که به تئاتر نمی روند یکی از اهداف این مرکز دانست.

سوره سینما- ایسنا نوشت:  رحمت امینی درباره برنامه‌های این مرکز برای فصل تابستان گفت: مهمترین اولویت ما تدارک برای بیست و دومین جشنواره‌ی «سوره ماه» است که برای این جشنواره شکل تولید محوری را در نظر گرفته‌ایم. جشنواره سوره ماه قرار است در مهرماه امسال برگزار شود.

امینی درباره برنامه‌های حوزه هنری برای تئاتر کودک و نوجوان توضیح داد: برنامه‌های ویژه‌ای را برای تئاتر کودک و نوجوان در پیش داریم و برای این کار «تماشاخانه‌ مهر» را به تئاتر کودک و نوجوان اختصاص دادیم و چندین برنامه را هم برای کوتاه مدت برای تالار اندیشه در نظر گرفته‌ایم. نمایش‌هایی که اجرا می‌شوند احتمالا با موضوعاتی مثل ماه مبارک‌، سبک زندگی و… که ویژه کودکان است اجرا می‌شوند.

امینی درباره‌ دیگر برنامه حوزه هنری برای تئاتر کودک و نوجوان توضیح داد: مسابقه استعدادهای تازه را سال گذشته برای تئاتر کودک و نوجوان طراحی کردیم و امسال هم آن را ادامه داده‌ایم وقرار است در پروسه چند ماهه با کارگاه‌های آموزشی که تدارک دیده‌ایم به نتیجه برسد. البته چنین برنامه‌هایی به سرعت نتیجه نمی‌دهد اما ما با این کار بذرهایی را می‌پاشیم تا در آینده از آنها استفاده کنیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره دیگر برنامه‌ها حوزه هنری برای اجرای عمومی نمایش‌ها در طول سال عنوان کرد:‌ تصمیم گرفتیم تا حوزه هنری به عنوان یکی از مراکز اصلی برای اجرای نمایش‌ها مثل دیگر سالن‌ها معرفی شود و بعد از تعطیلات که در خرداد ماه در پیش است روال اجرای نمایش‌ها را پیش می‌بریم.

او با اشاره به اینکه نمایش‌هایی که در حوزه هنری اجرا می‌شوند کارهایی متنوع هستند، گفت: مطمئنا حوزه هنری در آثار مختلف‌اش به مسائل انقلاب می‌پردازد اما این موضوع منافاتی با اینکه آثار و نمایش‌ها متنوع باشند ندارد. هر کس اگر بر اساس ارزش‌های موجود کار کند می‌تواند در حوزه هنری کار خود را اجرا کند ما در حوزه هنری به دنبال تئاتر سالم و متنوع برای مخاطبان هستیم. ما در حوزه هنری تلاش می‌کنیم که حجم زیادی از مخاطبانی که به تئاتر نمی‌آیند را با نمایش‌های متنوع جذب کنیم.

رحمت امینی نمایش «جیجک علیشاه» از نوشته‌های ضبیح بهروز را ۸ تیرماه نمایش‌خوانی می‌کند. به گفته‌ی او؛ این یک نمایش تجربی است که به بخشی از تاریخ مغفول مانده‌ ایران می‌پردازد.