سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ شهریور ۱۳۹۶ در ۶:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

فیلم کوتاه «نه تو مانی و نه من» در قزوین کلید خورد

na-to-mani-na-man

فیلم کوتاه «نه تو مانی و نه من» به تهیه کنندگی و کارگردانی سپیده میرحسینی هفته گذشته در لوکیشنی واقع در شهرستان قزوین کلید خورد.

به گزارش سوره سینما، فیلم نامه این فیلم را آرام روان شاد نوشته که از او رمان تحسین شده ساعت ویرانی را خوانده ایم ، روانشاد کاندیدای نهایی بهترین رمان از جایزه مهرگان ادب شده است.

سپیده میرحسینی کارگردان عرصه فیلم کوتاه  که پیش از این فیلم «زمستان است» را ساخته است تا کنون موفق به دریافت جوایزی نظیر: بهترین فیلم با موضوع احترام به انسان در پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید، و نیز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین گریم دومین دوره جشنواره سحر منچستر انگلستان وبهترین فیلم تجربی جشنواره actionآمریکا و همچنین منتخب جشنواره های خورشید، جشنواره کارگاه آزاد کیمیایی، جشن تصویر سال، بخش SHORT FILM CORNER جشنواره کن فرانسه، و  جشنواره  KINOLUB لهستان و بخش نیمه نهایی جشنواره  ELCHE اسپانیا نیز بوده است .

وی درباره آخرین اثر خود چنین گفت: فضاهای فیلم های قبلی که ساختم همگی  مبتنی بر فرم و اتمسفر صحنه و بدون دیالوگ بود در فیلم های قبلی سعی داشتم تا با نشانه ها و نمادها صحبت کنم به همین دلیل بنیان را بر سکوت گذاشتم اما این بار تصمیم گرفتم تا در فضای رئال با محوریت مسائل اجتماعی و روابط انسانی همراه با دیالوگ وارد تجربه جدیدی شوم که میتواند مبتنی بر نمادگرایی نیز باشد . بنابراین در ابتدا با طرح فیلمنامه و مشورت با دوست عزیزم خانم آرام روانشاد به تعامل رسیدیم و ایشان هم به بهترین نحو طرح را به فیلمنامه قوی همراه با شخصیت پردازی کاراکترها در مدت زمان ۱۵تا۲۰ دقیقه تبدیل کردند

میرحسینی در مورد داستان فیلم گفت: شش زوج جوان برای سه روز عازم مکانی می شوند که قلعه ای قدیمی در آن واقع شده است.تضادهای این شش نفر آن ها را به هم نزدیک کرده و در عین حال تنشی پنهانی بینشان ایجاد می کند. هر کدام از این شش تن آبستن اتفاقی غریب هستند که در راه است.اتفاقی در ناخوداگاه شان بی آنکه بدانند.آن ها در ویلا با دختربچه ای معلول مواجه می شوند.این دیدار آغاز رو در رویی بی واسطه آن ها با خویشتن خویش است.اتفاقی که پنهان در لایه های درونشان بود خود را عیان می کند و این آغاز فروپاشی است.

این فیلم ارجاعی است به خودو به دیگری که درون انسانها زندگی می کند. جمله معروف سارتر : دوزخ دیگران هستند.

از جمله عوامل فیلم عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان : سپیده میرحسینی، نویسنده : آرام روانشاد، بازیگران: یاسر جعفرى، میثم پویان فر، پدرام کشتکار، شیوا مکی نیان، فرزانه قاسمی، مهدی پارسا و با هنرمندی ساره نور موسوی، دستیار اول و برنامه ریز: حمید شوریده، منشی صحنه: مهلا معصومی نژاد، مدیر فیلمبرداری: سعید براتی، دستیار کارگردان: حامد  اسلامیه، صدابردار: آرش برومند، طراح گریم: پروین نویدی، طراح صحنه و لباس: سپیده میرحسینی، روابط عمومی : داوود علیشاهی، عکاس: علیرضا لاجورد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>