سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ شهریور ۱۳۹۶ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
محمدمهدی حیدریان در نشست اصحاب فرهنگ و هنر قم:

قم مرکز سینمای معناگرای ایران می‌شود/ کسب ۳۶۰ عنوان در جشنواره‌های خارجی

heydarian-ghom

محمدمهدی حیدریان با تاکید بر اینکه قم مرکز سینمای معناگرای ایران خواهد بود افزود: تا پایان شهریور توافق نامه جامعی بین استانداری قم و سازمان سینمایی و سمعی، بصری به امضا می‌رسد.

به گزارش سوره سینما ، محمد مهدی حیدریان در جمع اصحاب فرهنگ و هنر قم که با حضور وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی در تالار معصومیه و فرمانداری قم برگزار شد ،گفت که سیاست سازمان سینمایی قطب بندی استان های مستعد و بهره گیری از توان آنان است و در این راستا قم مرکز سینمای معناگرا خواهد شد.

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی ، بصری در این نشست، سینما را یکی از مهمترین و اثرگذارترین حوزه های فرهنگی و هنری در دنیا دانست و گفت: سینمای ایران هر چند بسیار عقب تر از جایگاه مورد انتظار ما به عنوان یک رسانه اثرگذار جمهوری اسلامی در دنیا است ولی توانست در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، مظلومیت ایران را در دنیا فریاد و نگاه جهانیان را به جمهوری اسلامی تغییر دهد.
محمد مهدی حیدریان، کسب ۳۶۰ جایزه در جشنواره های فیلم خارجی را از جمله افتخارات صنعت سینمای کشور دانست و افزود: اگر چه هر جشنواره دارای مقاصد خاص خود است ولی حوزه مشترک دنیا مسائل انسانی است که کسب افتخار سینماگران ایران در جشنواره های مختلف بین المللی موجب افتخار و شناخت جهان از ایران است.
وی ادامه داد: حضور فیلم سازان کشورمان در جشنواره های خارجی و کسب عناوین و افتخارات متنوع باعث شده که ارزیابی کشورهای خارجی از این سینما، دانستن ایران به عنوان کشوری آزاد و فرهنگی است.
رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی ، بصری گفت: در چشم انداز ۱۰ ساله وزارت ارشاد ، جشنواره ها به عنوان گذرگاه لازم برای ورودی به بازار جهان جانمایی شده است.
وی تشکیل قطب های فرهنگی و سینمایی در کشور را یکی از اولویت های چهار سال آینده دانست و گفت: با دسته بندی های مختلف، قطب و مرکز فرهنگی و سینمایی در استان های مستعد و دارای ظرفیت ایجاد می شود.
وی با تاکید بر اینکه قم مرکز سینمای معناگرای ایران خواهد بود افزود: تا پایان شهریور توافق نامه جامعی بین استانداری قم و سازمان سینمایی و سمعی، بصری به امضا می رسد که بر اساس  آن چه که سازمان سینمایی در قم به عنوان قطب فرهنگی کشور سرمایه گذاری می کند به همان میزان استانداری قم نیز سرمایه گذاری کند که این تفاهم نامه در حوزه فرهنگی و سینمایی قم ایجاد تحول می کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>