سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ شهریور ۱۳۹۶ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

مهران احمدی: باید از سینما برای فرهنگ‌سازی در مورد محیط زیست استفاده کرد

mehran-ahmadi

مهران احمدی گفت: باید از سینما و هنر تصویر برای فرهنگ‌سازی و دادن اطلاعات درست در مورد محیط زیست به مردم استفاده کرد.

مهران احمدی که به عنوان یک محیط‌بان در سریال «پایتخت» حضور داشت در گفت‌وگو با سوره سینما گفت: هر اندازه فیلم سینمایی در مقوله حفاظت محیط زیست ساخته شود قطعا تاثیر بیشتری از آن را در جامعه خواهیم دید. باید از سینما و هنر تصویر برای فرهنگ‌سازی و دادن اطلاعات درست در مورد محیط زیست به مردم استفاده کرد.

وی افزود: برگزاری جشنواره فیلم سبز که به محیط زیست می‌پردازد، می‌تواند با جمع‌آوری این محصولات فرهنگی و هدف دادن به سینما برای ساخت فیلم‌هایی در مورد طبیعت مفید به فایده باشد. اگر قرار باشد که فقط جشنواره برگزار شود و بودجه‌ای برای تولید و اجرا صرف شود، قطعا دستاوردی  نخواهد داشت، اما اگر بتوان از ظرفیت‌ها استفاده کرده و به آگاهی  مردم در زمینه محیط زیست کمک کرد، می‌توان گفت که جشنواره‌ای پر محتوا و با دستاوردهای فراوان در حال برگزاری داریم.

احمدی ادامه داد:  باید عرصه برای مخاطب عام و مردم فراهم شود تا این نوع فیلم‌ها برای آنها اکران شده و از این طریق فرهنگ‌سازی درست به منظور احترام به محیط زیست در جامعه رواج داده شود.

وی در ادامه بیان کرد: باید مردم را مخاطب اصلی جشنواره‌ها قرار داد تا با آموزش‌ها و دیدن فیلم‌ها در کنار مسئولین  به بحران‌هایی که در محیط زیست بوجود آمده  کمک کنند. در حفاظت از محیط زیست مردم از همه تاثیرگذارترند و آگاهی  و کمک آنها از نقش بسزایی در احیای طبیعت  برخوردار است.

این بازیگر اظهار کرد: برگزاری جشنواره فیلم سبز می‌تواند ما را با مشکلات زیست محیطی دیگر کشورها آشنا  کند که ما دیگر به سمت بحران‌ها نرویم و یا مثلا در مورد بحران بی آبی از تجربه دیگر کشورها استفاده کنیم و بتوانیم  این بحران را در کشورمان حل کنیم. می توان از تجربیات هنرمندان دیگر کشورها در عرصه محیط زیست استفاده کرد و جشنواره فرصتی مناسب است تا از این تجربیات بهره ببریم.

وی افزود: دولت‌ها و حکومت‌ها می‌توانند تاثیر گذار باشند اما برای نجات محیط زیست باید در تمام دنیا خواست عمومی اتفاق بیفتد. یک عزم ملی در ایران و جهان را می طلبد و ما متاسفانه هر روزه شاهدیم که چه اتفاقات ناگواری در مورد محیط زیست اتفاق می‌افتد. خصوصا در کشور ما که باعث شگفتی است که چرا این مقوله در حد حرف است.

احمدی در ادامه گفت: باید از طریق هنرمندان و سینماگران خواست عمومی برای احترام به طبیعت و محیط زیست اتفاق بیفتد. باید همگی با یک عزم جدی و بدون شعار به دنبال احیای محیط زیست باشیم و بیشتر از این میراث ویرانه‌ای برای آیندگان خود بجای نگذاریم. باید راه درست استفاده از طبیعت  و به خطر نینداختن محیط زیست در جشنواره و فیلم‌های ما آموزش داده شود و از پتانسیل سینما و سینماگران در این راه بدرستی استفاده شود.

وی تاکید کرد: سینما می‌تواند کمک حال مسئولان  باشد تا آموزش درست را از این طریق به مردم ارائه دهند. باید فیلم‌های مرتبط با موضوع محیط زیست در راستای جذب مخاطب و سوژه‌های مخاطب پسند ساخته شود تا تاثیرگذاری بهتر و بیشتری صورت گیرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>