سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ شهریور ۱۳۹۶ در ۳:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

یادداشت مدیرعامل موسسه بهمن سبز/ توجه به سینماسازی در مناطق محروم

kazemi

ارتباط با مسئولان و ترغیب آنها به اهتمام برای سینماسازی و گسترش فضاهای فرهنگی جمعی، می‌تواند حرکت ناوگان سینمایی حوزه هنری به سمت تغییر و نوسازی را سرعت ببخشد.

سوره سینمامحمود کاظمی : کارنامه حوزه هنری و عملکرد مؤسسه بهمن سبز در سال های اخیر گویای یک اتفاق ویژه است. توجه به سینماسازی وتجهیز سالن ها در همه مناطق ایران. گرایش به تغییر و تحول در ناوگان سینمایی حوزه هنری تنها به تهران یا شهرهای بزرگ محدود نشده است. بازسازی سینما در آبادان و راه اندازی سینما آزادی این شهر و بازگشایی سینما آزادی بیجار بخشی از این برنامه است. شهریور ماه برای ما با افتتاح سینما آزادی بیجار شروع شد. شهرستانی زیبا با طبیعتی بکر و جوانانی شایسته که سال ها از داشتن یک سینما به مفهوم واقعی آن محروم بوده است. حاصل شش ماه تلاش و همت دوستان و همکارانم در مؤسسه و در شهرستان بیجار، تجهیز، بهسازی و ارتقای کیفیت فنی این سالن و تبدیل آن به یک سینمای مجهز و مناسب بوده است. خوشبختانه به لطف خداوند و همراهی حوزه هنری و تلاش همکارانم، نتیجه ای که محقق شده امیدوار کننده است و می تواند الگویی مناسب برای اجرا در شهرستان های دیگر باشد. در سال گذشته، قدم هایی جدی برداشتیم تا در مراغه هم پردیس بسازیم. برنامه ریزی، مشاوره ها، رایزنی و گفتگو با مدیران و مسئولان شهری تا امروز ادامه داشته و به نظر می رسد دیگر به مرحله اجرا بسیار نزدیک شده ایم تا این شهر صاحب یک پردیس مدرن و مجهز و مناسب حال شهروندانش شود.

در این بین یک نکته بسیار اهمیت می یابد مدیران امور سینمایی در استان ها و مدیران سینماها، همچنین مدیران محترم حوزه هنری می توانند گامی بزرگ برای تحقق اهداف مؤسسه بهمن سبز بردارند و از طریق رایزنی ها، گفتگوهای کارشناسی و استفاده از بضاعت های فرهنگی و اقتصادی هر شهر و استان، زمینه ساخت سینماهای جدید و تجهیز و بهسازی سالن های قدیمی را فراهم کنند. سینماهای حوزه هنری در بعضی شهرهای بزرگ و شهرستان ها این نهاد و مردم خوب این مناطق نیست، اما متأسفانه مسئولان استانی و مدیران شهری اهتمام لازم برای ساخت یا بازسازی سینماهای این شهرها ندارند و این موضوع باعث شده برنامه های مؤسسه بهمن سبز در این نقاط، عملی نشود. ارتباط با مسئولان و ترغیب آنها به اهتمام برای سینماسازی و گسترش فضاهای فرهنگی جمعی، می‌تواند حرکت ناوگان سینمایی حوزه هنری به سمت تغییر و نوسازی را سرعت ببخشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>