سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ خرداد ۱۳۹۲ در ۹:۴۴ ق.ظ چاپ مطلب
منبتی در گفتگو با سوره سینما:

امام خمینی (ره) ادامه حیات سینما را بیمه کرد

monabati

یک کارشناس فرهنگی تاثیر شیوه فرهنگی امام خمینی (ره) را در حیات سینما مهم دانست و عملکرد سینما در پرداختن به شخصیت ایشان را ضعیف برشمرد.

یک کارشناس فرهنگی تاثیر شیوه فرهنگی امام خمینی (ره) را در حیات سینما مهم دانست و عملکرد سینما در پرداختن به شخصیت ایشان را ضعیف برشمرد.

سید هادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر شهرداری تهران، درباره تاثیر نگاه و عملکرد امام خمینی (ره) بر سینمای بعد از انقلاب و اهمیت پرداختن سینما به این شخصیت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، به سوره سینما گفت: از آغاز پیروزی نهضت انقلاب اسلامی امام خمینی بیانات زیادی درباره مسائل مختلف و اهداف شکل گیری این نظام داشتند و این بسیار با ارزش است که در همان لحظات آغازین امام موضوع سینما را به عنوان یکی از ارکان اساسی حکومت اسلامی مطرح کردند.

وی ادامه داد: با جمله معروف «ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم» سینما در چارچوب انقلاب قرار گرفت و با آن سخنرانی امام (ره) بیمه شد. قبل از انقلاب در زمان طاغوت اغلب متدینین نه وارد حیطه سینما به عنوان دست اندرکار می‌شدند نه از مخاطبین سینما بودند. اما وقتی رهبر انقلاب به ضرورت این هنر و تاثیرگذاری آن تاکید کردند، به سینما اعتماد شد و ابتدا با تشکیل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی سینمای انقلابی پا گرفت و تاکنون سینما ایران توانسته روزبه روز جای خود را در سطح داخل و خارج از کشور مستحکم کند و به حیات باارزش خود ادامه دهد.

منبتی افزود:  اما نکته ای که وجود دارد این است، آیا سینما توانسته تا کنون دین خودش را به امام خمینی ادا کند؟ اگر چه شاید آثار سینمایی ارزشمند زیادی بودند که در راستای نگاه و اهداف امام و دفاع مقدس در سینمای ایران ساخته شدند، اما متاسفانه جز حرکت‌هایی بسیار جزئی سینما نتوانسته دین خود را به این پیشوا و رهبر انقلابی ادا کند و شخصیت برجسته ایشان را به تصویر بکشد.

وی ادامه داد: بخشی از این کم کاری به سینماگران برمی‌گردد و بخش عمده آن به مدیریت سینما. با وجود بودجه‌های زیادی که هر سال صرف تولید آثار فاخر می‌شود انتظار می‌رود به تولید آثار زیادتری درباره شخصیت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی داشته باشیم که امیدواریم این نقطه ضعف در سینما به زودی به قوت تبدیل شود و مردم  بتوانند رهبر خود را در آثار سینمایی ببینند و دیدگاه و شخصیت ایشان توسط سینما به جهانیان عرضه شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>