سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۳۹۶ در ۱:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

مجلس عزای حضرت سیدالشهدا (ع) در شبکه دو سیما

tv2-moharram

شبکه دو سیما همزمان با آغاز ماه محرم و عزاداری حضرت امام حسین(ع) و هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلف و پخش مراسم سخنرانی و مداحی را برای بینندگان این شبکه تدارک دیده است.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه دو؛ یکی از تدارکات ویژه این شبکه برای ایام سوگواری سید و سالار شهیدان؛ تهیه مستند «پیرغلامان عشق» است. این برنامه مستندی روایی از مداحان پیشکسوت و مخلص اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که در آن سعی شده تا با انتخاب پیرغلامانی از سراسر کشور آیین های عاشورایی در اقلیم های متفاوت با شیوه ها و منش های خاص به تصویر کشیده شود . از طرفی معرفی شیوه صحیح و اصولی مداحی، معرفی سبک های سنتی عزاداری سرور و سالار شهیدان، زنده نگه داشتن یاد و نام پیر غلامان مرحوم و پیشکسوت در سراسر کشور، ترویج انتخاب پوشش و اخلاق صحیح مداحی، بررسی اهمیت مطالعه مقاتل و کتب اشعار شاعران آیینی، انتقال عزاداری اصولی و سنتی به نسل جوان و… از دیگر اهداف این مستند است.

«پیرغلامان عشق» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی هادی خدادی است که از اول محرم به مدت ۱۰ شب راس ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

پخش سخنرانی حجت الاسلام پناهیان هر روز ساعت ۱۰:۳۰ و سخنرانی شیخ حسین انصاریان هر روز ساعت ۱۳:۱۰و فرازهایی از بیانات مرحوم حق شناس به همراه ویژه برنامه « ذکر عاشوراییان» با نوای حاج محمود کریمی کاری از گروه فرهنگی اجتماعی و به تهیه کنندگی سعید پورفرج هر روز ساعت ۱۳:۴۵، ۲۰:۱۵و ۲۲:۲۰ روانه آنتن می شود.

افزون بر این مراسم مداحی و نوحه خوانی با نوای حاج حسن خلج، حاج میثم مطیعی، زنده یاد حاج سلیم مؤذن زاده و حاج حسین فخری در ساعات ۱۷:۴۰ و ۲۳:۲۰ از جمله تدارکات ویژه شبکه دو سیما برای ایام محرم است که در جدول پخش برنامه ها قرار دارد.

«حب الحسین» کاری مشترک از ستاد اربعین و گروه خانواده شبکه دو به تهیه کنندگی پویان هدایتی عنوان ویژه برنامه ایست که برای شب های محرم در نظر گرفته شده و از سه شنبه ۴ مهرماه ساعت ۲۱:۰۰ روانه آنتن می شود. این برنامه در گفت و گو با هنرمندان، ورزشکاران و بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون به موضوع واقعه عاشورا و حضرت امام حسین (ع) نگاهی متفاوت دارد. داریوش ارجمند، حمید استیلی، رویا تیموریان، مسعود رایگان، عنایت ا… بخشی، سیاوش تهمورث، محمد فیلی، فریبا نادری، شهرام شکیبا، مریم کاویانی، فریبا کوثری، عباس غزالی و … از جمله مهمانانی هستند که در مقابل دوربین این برنامه قرار گرفته اند.

همچنین گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما با تدارک برنامه «نو نوایان» به تهیه کنندگی سید اسماعیل موسوی و امیر کیانی با محوریت استعدادیابی مداحان نوجوان در ایام محرم تدارک ویژه ای را برای گروه سنی نوجوان در نظر گرفته است.

این برنامه با هدف آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان با آموزه های کربلا و آموزش اصولی شیوه ها و راه کارهای عملی و اجرایی مداحی و مرثیه سرایی اهل بیت (ع) هر روز ساعت ۱۹:۰۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

از دیگر ویژه های در نظر گرفته شده برای این ایام که مصادف با هفته دفاع مقدس است؛ پخش مستند «مادرانه» با محوریت گفت و گو با مادران شهدای دفاع مقدس است که از جمعه ۳۱ شهریور ساعت ۱۱:۰۰ از شبکه دو سیما پخش می شود. مستند «مادرانه» به کارگردانی سید احمد معصومی نژاد در گروه تلویزیونی شاهد تهیه شده است.

همچنین طبق روال سال‌های گذشته پخش زنده مراسم شیرخوارگان حسینی از مصلی امام خمینی (ره) جمعه ۳۱ شهریور ساعت ۹:۰۰ الی ۱۲:۰۰ و پخش مستقیم مراسم تجمع نوجوانان عاشورایی از میدان امام حسین (ع) تهران؛ تحت عنوان «احلی من العسل» ویژه حضرت قاسم (ع) در روز ششم محرم مصادف با چهارشنبه ۵ مهرماه پیش از اذان ظهر از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۲:۰۰ پخش خواهد شد. یکی دیگر از برنامه های پخش زنده این شبکه گزارش مراسم ویژه بانوان عاشورایی از مهدیه تهران است که دوشنبه ۱۰ مهرماه ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۷:۰۰ روانه آنتن می شود.

از دیگر تدارکات این شبکه برنامه «کوی محبت» است که با حضور کارشناسان، شاعران و مداحان اهل بیت (ع) هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به صورت زنده از کربلای معلی و حرم حضرت سیدالشهدا (ع) روانه آنتن می شود. این برنامه کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی سید مصطفی موسوی که سلسله برنامه های خود در ماه محرم را با موضوع بررسی ابعاد قیام امام حسین(ع) و تبیین برنامه اهل بیت برای آینده بشریت؛ همچنین گزارش های متعددی از حال و هوای کربلا و حرم اباعبدا… (ع) تهیه کرده و در شب های تاسوعا و عاشورا ساعت ۲۳:۰۰ تقدیم مخاطبان می کند.

سریال «شکوه یک زندگی» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو به تهیه کنندگی امیر عباس کنی و کارگردانی رضا بهشتی نیز در شب های ماه محرم ساعت ۲۱:۳۰ پخش می شود. این سریال با توجه به مصادف شدن هفته دفاع مقدس با ماه محرم تکریم همسران شهدای جاویدالاثر که با استقامت و امیدواری ‌ سال ها به تنهایی بار زندگی خود و فرزندانشان را به دوش کشیده اند را در نظر دارد.

افزون بر این جشنواره فیلم های دفاع مقدس با پخش آثار برتر این حوزه در هفته دفاع مقدس ساعت ۲۴:۰۰ به نمایش در می آید. همچنین مستند پیشکسوتان دفاع مقدس با محوریت نمایش رشادت ها و دلاوری های ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته دفاع مقدس ساعت ۱۴:۳۰ روانه آنتن خواهد شد.

برنامه «از آسمان» نیز با رویکرد روایت زندگی حماسه آفرینان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) در هفته دفاع مقدس از این شبکه به صورت ویژه ای پخش می شود. این برنامه کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی امیر خورشیدی فرد که جمعه ۳۱ شهریور و پنج شنبه و جمعه ۶ و ۷ مهرماه ساعت ۱۶:۰۰ روانه آنتن خواهد شد.

برنامه «عصر خانواده» کاری از گروه خانواده به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی در ایام محرم با رویکرد تقویت و ترویج مبانی عزاداری و سوگواری سالار شهیدان در بستر خانواده و لزوم انتقال نسل به نسل باورهای دینی و محبت اهل‌بیت (ع) از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۵۰ به روی آنتن می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>