سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ مهر ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

روایت فجایع انسانی علیه مسلمانان میانمار در برنامه «به اضافه مستند»

be-ezafe-mostanad

ششمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «جایی برای زندگی» به کارگردانی محمد‌علی رخشانی (هاشم‌زهی)، روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سوره سینما، پس از نمایش مستند«جایی برای زندگی»، محمدعلی رخشانی (هاشم‌زهی) کارگردان این مستند و مهدی عوض زاده کارگردان مستند «سرزمین مادری» با موضوع میانمار، مهمان برنامه هستند و با موضوع فجایع انسانی علیه مسلمانان میانمار سخن خواهند گفت. هم‌چنین، محمد تقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این اثر خواهند پرداخت.

مستند «جایی برای زندگی‌» روایتی از زندگی سخت مسلمانان در میانمار و کشتار آنان است. در این فیلم، تاریخچه‌ای کوتاه از مسلمانان برمه (میانمار) ارائه شده و سپس طی گشت‌وگذاری در اردوگاه آنان در هند، وضعیت این مسلمانان به تصویر کشیده شده و فجایع را بازگو می‌کند در سال ۱۹۸۲ قانونی در این کشور به تصویب می‌رسد که براساس آن از ۱۴۴ قوم موجود در میانمار، ۱۳۵ قوم شهروند بوده و بقیه خارجی به حساب می‌آیند که اکثر آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها مسلمانان هستند. وضعیت فاجعه‌ بار آنها در اردوگاه ها و قتل عام به بهانه های مختلف ازجمله مسائلی است که آنها را مجبور می‌کند به اطراف پناهنده شوند. این مستند به کارگردانی محمدعلی رخشانی و سفارش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است.

برنامه به اضافه مستند با اجرای علی صدری نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۱۱ مهر ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۲ مهر ماه ساعت ۹ و جمعه ۱۴ مهر ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>