سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ مهر ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
در مراسم رونمایی از مستند «پول و پورن» مطرح شد:

یزدی: بابت صراحت‌های مستند عذرخواهی می‌کنیم ولی لازم بود/ دکتر حسن عباسی: بیماری فرهنگی جامعه باید توسط طبیبان درمان شود

pool1

مراسم رونمایی از مستند «پول و پورن» با حضور اصحاب رسانه و عوامل این فیلم و سخنرانی دکتر حسن عباسی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش سوره سینما ، مراسم رونمایی از مستند «پول و پورن» با حضور اصحاب رسانه و عوامل این فیلم و همچنین دکتر حسن عباسی که سخنرانی این برنامه را بر عهده دارد در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شد.

pool5

 *یزدی: بابت صراحت‌های مستند عذرخواهی می‌کنم ولی لازم بود

محسن یزدی در ابتدای مراسم گفت: ورود به مسائلی از این دست مشکلات خودش را دارد، ما مرتب بحث می کردیم که آیا نشان دادن این مسال خوب است یا بد؟! بحث ها همیشه بوده است، اما با اینکه بیان این موارد مانند شمشیر دو لبه است، باید گفت که گفتنش نیز لازم است.

وی ادامه داد: این پروژه کار آخر ما نیست، اما خودمان می‌دانیم که مشکلاتی داشته، ولی کارشناسان فیلم را نقد کنند و به ما بگویند. صراحت‌هایی وجود دارد که عذرخواهی می‌کنم ولی احساس ما بر این است که این نوع صراحت گاهی لازم است.

pool2

حسن عباسی که سخنران این مراسم بود نیز در ادامه اظهار داشت: خدا امر می کند به عدل و شیطان به فحشا. به حضرت رسول(س) گفتند هجرت یعنی چه؟ فرمودند عبور از حرام خدا. ما در زندگی توحیدی باید در حال هجرت از کفر به ایمان باشیم. در طبقه بندی اجتماعی افراد خنثی از همه مقصرترند. هرکسی هر چیزی را بگوید می پذیرند این رفتار را در فضای مجازی نیز دارند.

وی با مخاطب قرار دادن جریان لیبرالی گفت: همان جریانی که علیه این فیلم شروع به شانتاژ کرده‌اند. اگر تا دیروز ما سندی نداشتیم که آمریکا علیه ایران جنگ نرمی را آغاز کرده است انروز خودشان اسنادی را منتشر کردند.

این کارشناس در ادامه گفت: چرا جریانات لیبرال در مقابل اینکه ما گفتیم در جریان بانکی ربا وجود دارد سکوت کرد! ما را با تز دین و سیاست سر کار گذاشتند در خارج با جدایی دین از اقتصاد.

این کارشناس با تاکید بر این مطلب که موضوع بعدی نابودی خانواده و ازدواج سفید است، ابراز داشت: حالا خودشان آمار داده‌اند که زنازادگی نیز وجود دارد، اما وقتی ما اعلام کردیم در دانشگاه آمار افزایش یافته انقدر به داد و فریاد پرداختند و گفتند که مگر همه مشکلات ما رفع شده که اینها را می‌گویید؟! که من در نهایت گفتم مگر روی صحبت من با شماست؟!

عباسی افزود: یک شکل از لیبرالیسم در حوزه اخلاق صنعت پورن است. یک شکل همانی بود که در این مستند به نمایش در آمد، دولت لیبرال ها در دهه ۷۰ که بر سر کار آمد جلوی دو فیلم در این باره را گرفت. در سال ۸۳ نیز در ارتباط با فروش دختران هشدار دادم از من چندین شکایت شد و من ۴۹ ماه خانه نشین شدم.

pool3

همان زمان مسعود ده نمکی «فقر و فحشا» را ساخت و حالا ۱۳ سال گذشته و «پول و پورن» ساخته شده است.

او عنوان کرد: صنعت پورن صنعتی پولساز است. همانطور که ما در این فیلم دیدیم که افرادی از این روش به زندگی بورژوازی رسیدند این زندگی بورژوازی عامل نابودی ما است.

وی در ادامه با تقدیر از مرکز عملیات سایبری تصریح کرد: بنده از قوه قضاییه که این روزها برخوردهای جدی با معضلات را دارد تشکر می‌کنم. اگر امروز با مصیبتی به عنوان آقازاده ها مواجه هستیم دلیلش نان و پول شبهه ناک است که باعث می شود بچه هایشان در آن‌طرف سوی مرزها «چی چی نیوز» تاسیس کنند. در حالیکه شاهدیم در همین روزگار فرزند یک زن خانه دار شهید محسن حججی می شود. پول شبهه ناک درون حکومت بیاید در کار فرهنگی ایراد به وجود می‌آید. شهید حججی ها محصول گریه های عاشقانه برای ابا عبدالله(ع) هستند.

* عباسی: بیماری فرهنگی جامعه باید توسط طبیبان درمان شود

عباسی گفت: ۵۰۰ میلیون صفحه فضای مجازی با موضوع پورن وجود دارد، لیبرالیسم یعنی فحشا؛ این گی ها و لزبین ها طایفه قوم سدوم هستند. ربا، زنا، لواط، بت پرستی، کفر و … همه آنها در امریکا جمع شده و ایدئولوژی آن را رهبری می کند با تفکر لیبرال، در ناحیه لیبرال‌ها در این مملکت از صهیونیست و وهابیت خطرناک ترند خدا نکند لیبرالی را که در این جامعه زندگی می کند.

وی در ادامه با یک هشدار تاکید کرد: اگر یک بار دیگر ببینیم لیبرال‌ها در تریبون‌هایشان به مدافعین حرم حرفی بزند در تریبون ها طور دیگری با آنها حرف خواهیم زد ما پیرو همان روح الله هستیم.

pool4

وی افزود: بخش عمده ای از جامعه سینمایی کشور ابزورد یعنی مزخرف است. یعنی عالم گویا یک تکرار بیهوده است. جریان مرموزی وجود دارد با عنوان ابزورد. فیلم هایی مانند : «بی خود و بی جهت»، «هیچ»، «خوابم میاد». ابزورد ساز می گوید آخرتی نیست شمر و یزید و حسین ندارند؛ آنها می گویند آدم ها خاکستری اند. شبکه مستند فرانسه مستندی ساخت با عنوان «پرنوکراتی»، به نوعی حاکمیت فحشا و نفسانی را نشان داد. این فیلم ۷۰ دقیقه را ببینید چرا که در آن شبکه جهانی پورن و پایتخت پورن را معرفی می کند. با یکی از همین زنها همراه می‌شود در این فیلم کشور ها و شهر ها و نقشه ای را نشان می دهد که یک حکومتی جهانی وجود دارد که دنیا را حاکمیت می کند‌.

وی با اشاره به این فیلم و مخاطبان آن اضافه کرد: مخاطب این فیلم پورن پول و آدم های خاکستری جامعه هستند. ما باید در پاتولوژی فرهنگی به بررسی این موارد بنشینیم. بیماری فرهنگی جامعه باید توسط طبیبان نیز بعد از پاتولوژی فرهنگی درمان شود.

گفتنی است، موضوع این مستند قاچاق دختران ایرانی است. کارگردان این اثر مهدی نقویان است و تهیه کنند‌کی آن را مرکز مستند سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی با همکاری سازمان جرایم سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر عهده داشته‌اند.

pool6

مستند «پول و پورن» پس از ترسیم نمایی کلی از باندهای زیرزمینی اما پر کار فساد و فحشا (اسکورت سرویس ها) و بیان نحوه فعالیت آنها، ماجرای یک پرونده امنیتی مرموز و مهم از نفوذ آنها به ایران و قاچاق دختران ایرانی را روایت می‌کند.

برای خرید مستند و درخواست اکران دانشگاهی از طریق این لینک اقدام نمایید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>