سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ مهر ۱۳۹۶ در ۲:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

یاسر طالبی: دغدغه فیلمسازان کوتاه دیده شدن آثارشان است

yaser-talebi

یاسر طالبی کارگردان مستند «رویای آهنی» گفت: دغدغه فیلمسازان کوتاه دیده شدن آثارشان است که در این خصوص نه شبکه تلویزیونی خاصی داریم نه سالن سینمایی که مردم از آن بهره ببرند.

به ‌گزارش سوره سینما، کارگردان مستند «رویای آهنی» بیان کرد: این جشنواره ویترین نمایش فیلم کوتاه است و بهترین معیار برای اینکه بدانیم امسال چه مسائلی در این حوزه دغدغه فیلمسازان بوده است. با نگاهی به عملکرد سینماگران آثار کوتاه پیشروتر از تولیدات سینمایی بلند بوده و جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز به این مهم کمک کرده است.

وی افزود: همچنان دغدغه فیلمسازان کوتاه دیده شدن آثارشان است که در این خصوص نه شبکه تلویزیونی خاصی داریم نه سالن سینمایی که مردم از آن بهره ببرند. تنها بازار هدف فیلم کوتاه بازار جهانی است و دل اهالی فیلم کوتاه به ارسال و اکران فیلم شان در مجامع بین الملل خوش است.

طالبی همچنین بیان کرد: اگرچه بخش بین الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران همیشه میزبان فیلمسازان خارجی است و محل خوبی برای آشنایی فراهم می شود اما فیلمسازان ما در این فرصت چند روزه بیشتر به دنبال پخش کننده های خارجی هستند تا از طریق آن هم به پول شان برسند هم فیلمسازان امکان نمایش اثرشان را در سطح وسیعتر داشته باشند و در مجامع بین المللی شناخته شوند.

وی ادامه داد: فضای مجازی  امکان ارتباط فیلمسازان با یکدیگر را در دنیا فراهم کرده و در جشنواره اگرچه این فرصت برای این تعامل وجود دارد اما ارتباط گرفتن با کسانی که در بخش بازار هستند اولویت بیشتری دارد. اگر منطقی باشیم برنامه هایی که در طول جشنواره با حضور پخش کننده ها برگزار می شود بیش از سایر برنامه ها شلوغ می شود.

یاسر طالبی درباره رو آوردن فیلمسازان کوتاه به تولید فیلم های بلند سینمایی توضیح داد: هر فیلمسازی دغدغه اش این است که کارش دیده شود. ذات فیلم برای نمایش است و کسی که به شکل حرفه ای سینما را دنبال می کند می خواهد زحماتش را جایی عرضه کند. در فیلم کوتاه چون کارگردان از این اتفاق مایوس می شود مجبور به ساخت فیلم بلند می شود تا شانس بیشتری برای جذب مخاطب داشته باشد.

وی ادامه داد: یک کارگردان باید تمام وقتش را صرف ایده و تولید کند نه اینکه بعد از ضبط کار تازه به دنبال پخش کننده برود و به بازگشت سرمایه اش فکر کند. همه این ها باعث دلزدگی از کار می شود. تمام بچه هایی که تا کنون در سینما و فیلم کوتاه هستند به خاطر عشق و علاقه شان است. امیدوارم ارزش این عشق را بدانند و از جوانان باانگیزه حمایت کنند.


One thought on “یاسر طالبی: دغدغه فیلمسازان کوتاه دیده شدن آثارشان است”

  1. نیوشا می‌گه:

    بهترین گارگردان با دیدگاهی عالی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>