سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آذر ۱۳۹۶ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

دعوت رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از دانشجویان برای حضور در جشنواره بین‌المللی «سیمرغ»

jamshid-jafarpoor

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از دانشجویان سراسر کشور دعوت کرد تا در نهمین جشنواره بین‌المللی «سیمرغ» شرکت کنند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ، جمشید جعفرپور، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره جشنواره بین المللی سیمرغ گفت: فرهنگ می تواند در بسیاری موارد کمک کننده هزینه های غیر ضروری باشد. به طور مثال هزینه های درمانی با اطلاع رسانی از طریق فرهنگ سازی می تواند کاهش یابد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره این جشنواره مطرح کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی از این جهت می تواند حائز اهمیت باشد که در فرهنگ سلامت نقش موثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه نقش این جشنواره در بخش سلامت  بسیار  مهم است گفت: اقدامات فرهنگی در کشور باید برای پیشگیری از یک رویداد باشد. به طور مثال برای جلوگیری از یک بیماری هنرمندان می توانند با طراحی یک برنامه فرهنگی این نقش را به خوبی ایفا کنند.

جعفرپور افزود: فرهنگ می تواند در بسیاری موارد کمک کننده هزینه های غیرضروری باشد. به طور مثال هزینه های درمانی با اطلاع رسانی از طریق فرهنگ سازی می تواند کاهش یابد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی مسائل وجود دارد که بُعدهای مختلف سلامت جسمی و روانی با آن در ارتباط است. ساختن فیلم های کوتاه و بنرهای فرهنگی می تواند نقش موثری در کاهش اثرات جسمی و روانی بر روی جسم و روح داشته باشد.

وی به حضور دانشجویان و صاحبان علم در این جشنواره اشاره کرد و گفت: حضور دانشجویان در جهت فرهنگ سازی برای بعد سلامتی روحی و جسمی می تواند نقش موثری در بهتر برگزار شدن چنین جشنواره هایی داشته باشد.

جشنواره بین المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است که در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی، بهار ۱۳۹۷در شهر تهران برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>