سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۳۹۶ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
امیرکاوه آهنین‌جان در گفتگو با «سوره سینما» مطرح کرد:

«الیور توئیست» کامل‌ترین نمایش موزیکال قابل اجرا در این فضا و زمان بود

ahanin-jan-bambel

امیرکاوه آهنین‌جان گفت: فکر نمی‌کردم اگر روزی قرار باشد در نمایش «الیور توئیست» بازی داشته باشم نقش بامبل را بازی کنم و همیشه در ذهنم بازی در نقش بیل ساکس را داشتم.

امیرکاوه آهنین‌جان بازیگر و کارگردان که این روزها در نمایش موزیکال «الیور توئیست» در نقش آقای بامبل بازی می‌کند با عنوان اینکه سابقه بازیگری من از یک زمانی به بعد نقش‌های منفی شد به خبرنگار سوره سینما گفت: بامبل و بیل ساکس با اینکه نقش منفی دارند اما مثل همه نقش‌ها و آدم‌های دیگر سیاه مطلق نیست و خاکستری‌های متفاوتی دارند که همین ویژگی برای من جالب بود.

او بازی در نقش بامبل را در نمایش موزیکال «الیور توئیس» تجربه متفاوتی برای خودش دانست و گفت: من روی صحنه بارها در سبک‌های متفاوت جاز، بلوز، کلاسیک و حتی پاپ خوانده‌ام اما تا به حال تجربه خواندن اُپرا و آن هم با ارکستری با این تعداد از نوازندگان و گروه کُر نداشتم و همین ویژگی کار چالش بزرگی برای من بود.

آهنین‌جان با اشاره به این مطلب که شاید تعداد افراد روی صحنه و گستردگی نمایش از نظر مخاطب و نگاه بیرونی شاخص‌ترین ویژگی این کار باشد عنوان کرد: اگر نتوانیم زیبایی‌شناسی را در فرم و اجرا به وجود بیاوریم داشتن صد بازیگر روی صحنه به هیچ وجه نمی‌تواند کمکی به جذابیت کار کند در حالیکه نمایش موزیکال «الیور توئیست» از بسیاری از جنبه‌های زیبایی شناسایی نه تنها در تصویر که در درام داستان، موسیقی و حرکت بهره می‌برد.

oliver-twist

او طراحی چنین نمایشی را کار بسیار سختی دانست و نمایش موزیکال «الیور توئیست» را کامل‌ترین کاری دانست که می‌شد در این فضا و زمان انجام داد و گفت: به نظر من هنر آن جایی متولد می‌شود که خط باریک بین مخاطب عام و خاص رعایت شود و هر هنری که بتواند روی این موی باریک حرکت کند و از هیچ سمتی نیافتد، موفق است. آنچه که نمایش موزیکال «الیور توئیست» توانسته آن را رعایت کند و مخاطب خاص و عام را به خودش جلب کند.

او با اظهار امیدواری از اینکه این اتفاق امکان رخ دادن دوباره در عرصه نمایشی را داشته باشد عنوان کرد: هنرهای نمایش باید از حمایت دولتی برخوردار باشند چرا که از نان شب واجب تر است و وقتی که ما مردم با فرهنگی در کشورمان داشته باشیم نه تنها میزان جرائم پایین می آید که خشونت و عصبیت هم کاهش پیدا می‌کند و دیگر در شهرها و فضای مجازی خودمان با افرادی روبرو نیستیم که تشنه حمله کردن به دیگران هستند و تا حد زیادی می توانند اعتبار و آبروی ملی ما را زیر سوال ببرند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>