سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب
خیرین همکاری می‌کنند/

عظیمی برای بچه‌های یتیم انیمیشن می‌سازد

bahram-azimi

بهرام عظیمی از تولید یک انیمیشن کوتاه با محور دستگیری از ایتام به سفارش یک موسسه دینی خبر داد.

بهرام عظیمی از تولید یک انیمیشن کوتاه با محور دستگیری از ایتام به سفارش یک موسسه دینی خبر داد.

عظیمی درباره فعالیت های اخیر خود به سوره سینما گفت: در حال کار روی یک انیمیشن کوتاه به سفارش موسسه مهر امام هادی (ع) در قم هستم که تهیه کنندگی آن را محمد ابوالحسنی، تهیه کننده «تهران ۱۵۰۰» بر عهده دارد. این فیلم اولین فیلمی است که با هزینه ۵۰۰ نفر خیر ساخته می‌شود و کمک های مردمی از ۵۰ هزار تومان شروع می شود تا ارقام بالاتر، اما کل هزینه تولید این فیلم اصلا رقم بالایی هم نیست و در حقیقت همه سازندگان این انیمیشن تنها یک چهارم از دستمزد حقیقی خود را دریافت می کنند.

وی در ادامه افزود: نویسنده این فیلم که احتمالا با عنوان «یتیم» به پخش می رسد، مهناز عادل است و من هم کارگردانی و طراحی کاراکتر آن را بر عهده دارم. برای این فیلم از افرادی استفاده می کنیم که همه حرفه ای هستند و از نورپردازی گرفته تا مدل سازی و … به تخصصی ترین شکل خود انجام خواهد شد. ما افراد نخبه را از همه تیم ها جمع کردیم تا یک کار تاثیرگذار را تحویل بدهیم.

این انیمیشن ساز گفت: این فیلم ۱۲ دقیقه‌ای قرار است از تلویزیون پخش شود و در جشنواره های مختلف شرکت داده شود و همچنین از اینترنت قابل دانلود خواهد بود. هدف ما این است که تماشاگر با هر سلیقه، تفکر و شغلی که دارد، پس از دیدن فیلم به فکر کمک به ایتام بیفتد. داستان «یتیم» در فضای ایران می گذرد؛ اما رویکردی بین المللی دارد. دختر بچه یتیمی که در فیلم دیده می شود بر خلاف تصور کودک ضعیفی نیست و طبع بلندی دارد.

بهرام عظیمی درباره قصه فیلم تازه اش توضیح داد: داستان این فیلم درباره یک فرشته است که ۱۱۰ بیلیون سال طول کشیده تا به زمین برسد و حالا  اولین انسانی که  با او رو به رو شده است، همین دختربچه یتیم است. وظیفه او این است که آرزوی ۳ نفر را برآورده کند.این فیلم انیمیشنی یک نسخه سه بعدی هم خواهد داشت . ما هم قسم شده ایم که با استفاده از تجربه خود بهترین کاری را که می توانیم تحویل دهیم. بناست که در کوتاه ترین زمان و با بالاترین کیفیت از همه امکانات موجود استفاده کنیم تا فیلمی تحویل دهیم که افتخار ایران باشد. من قبلا انیمشین «ماسوله» را کار کردم و این اثر در سطح جهان مطرح شد و در فرانسه و مکزیک و چین و ایتالیا به پخش رسید. حتی مدتی پیش از کشور چین پیشنهادی داشتم مبنی بر اینکه یک سال در آنجا زندگی کنم و برای آنان انیمشین هایی شبیه به «ماسوله» بسازم که بنا به دلایلی فعلا قبول نکرده ام.

بهرام عظیمی تولید فیلم انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» و چند تیزر تبلیغاتی را در کارنامه خود دارد.