سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ آذر ۱۳۹۶ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

«زنانی با گوشواره‌های باروتی» پرمخاطب‌ترین فیلم اولین روز جشنواره سینماحقیقت

gooshvarehaye barooti

مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» در نخستین نمایش خود در جشنواره سینماحقیقت، مورد استقبال مخاطبان و فیلمسازان مستند قرار گرفت.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه ای فیلم، در اولین روز از یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، مستند بلند «زنانی با گوشواره های باروتی» ساخته رضا فرهمند ساعت ۱۸ در سالن شماره یک پردیس چارسو، به نمایش درآمد.

این فیلم که با موضوع زنان و کودکان آسیب دیده جنگ در عراق به ویژه زنان داعشی اکران شد، توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد و شلوغ‌ترین اکران را در روز اول به خود اختصاص داد. سالن نمایش این مستند کاملا پر بود و مخاطبان روی پله های اطراف سالن و ایستاده این مستند را دنبال کردند.

رضا فرهمند، کارگردان «زنانی با گوشواره های باروتی» نیز در گفت و گویی در کاخ جشنواره، با بیان اینکه همیشه سراغ ساخت مستندهایی با محوریت زنان می رود، افزود: در این فیلم ما نمی خواستیم وارد زندگی شخصی نور شویم و بیشتر می خواستیم زنانی را که به گونه ای به داعش متصل بودند معرفی کنیم. زنانی که حتی برخی از آنها از این اتفاق پشیمان نبودند. مستند ما، مستند پرتره نیست. به خاطر همین شما در فیلم، نور را به تنهایی نمی بینید.

وی درباره نحوه فیلمبرداری این مستند نیز توضیح داد: در برخی مناطق ما به شکل دو دوربین کار می کردیم. چون جنگ بود و ما درشرایط نامتعادلی قرار داشتیم. نمی توانستیم برای گرفتن برخی صحنه ها ریسک کنیم و با یک دوربین به سراغ سوژه ها برویم.

گفتنی است مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه نیز از ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه در سالن شماره پنج، برای علاقه‌مندان اکران می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>