سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۹ ب.ظ چاپ مطلب
رونمایی «مرغابی دشت سرخ» امشب در اهواز/

آرش مجیدی در نقش شهید علی هاشمی/ رونمایی وزیر ارشاد از یک فیلم دفاع مقدسی

morghabi-dashte-sorkh

علی اصغر شادروان کارگردان «مرغابی دشت سرخ» تأکید کرد این فیلم را در راستای معرفی یک شهید گمنام ساخته است.

علی اصغر شادروان کارگردان «مرغابی دشت سرخ» تأکید کرد این فیلم را در راستای معرفی یک شهید گمنام ساخته است.

علی اصغر شادروان کارگردان فیلم سینمایی «مرغابی دشت سرخ» به سوره سینما گفت: فیلم آماده نمایش شده است. فیلم امشب ساعت ۲۰:۳۰ در تالار آفتاب شهر اهواز با حضور وزیر ارشاد و جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی رونمایی می‌شود. این فیلم درباره شهید علی هاشمی از شهدای خوزستان است. وی افزود: این شهید سال ۵۹ با شروع جنگ وارد جبهه شد و سال ۶۷ با حمله گسترده ارتش عراق به قرارگاه نصرت که علی هاشمی فرمانده آن بود به شهادت رسید. ویژگی این شهید تسلط کامل وی به هورالعظیم بود و چون خود عرب‌زبان بود به منطقه کاملا اشراف داشت و اطلاعات مهمی در اختیار داشت. به همین دلیل برای عراقی‌ها خیلی مهم بود که او را زنده دستگیر کنند، ضمن اینکه اعتقاد داشتند یک عرب‌زبان نباید با ایرانی‌ها همکاری کند.

شادروان افزود: بعد از تست‌های زیادی که از بازیگران مختلف گرفتیم آرش مجیدی به عنوان بازیگر نقش این شهید انتخاب شد. جمشید جهانزاده و اکبر سنگی بازیگرانی هستند که نقش فرماندهان عراقی را بازی می‌کنند. این فیلم را به سفارش استانداری خوزستان ساختم. تهیه‌کنندگی «مرغابی دشت سرخ» را لطف‌الله سپهر بر عهده داشت.

وی ادامه داد: اولین فیلمی که ساختم «تیرباران» بود که مجید مجیدی نقش شهید اندرزگو را در آن ایفا می‌کرد. فیلم بعدی‌ام «بحران» بود که آن را با حوزه هنری ساختم. با رکودی که سینما به آن دچار شده است شرایط ساخت فیلم بعدی چندان هموار نیست. قصد دارم برای فیلم بعدی سراغ موضوع اجتماعی و خانوادگی بروم.

شادروان درباره حضور «مرغابی دشت سرخ» در جشنواره امسال فیلم فجر گفت: ترجیح من این است که این فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش درآید. چون درباره یک شخصیت مهم و ملی سخن می‌گوید که در این سال‌ها مهجور بوده و شاید خیلی‌ها او را نشناسند. شهیدی که در گوشه‌ای از خاک خوزستان می‌زیست و نقش مهمی در دفاع از این منطقه داشت. دوست دارم فیلم در جشنواره فجر به نمایش درآید تا فرصتی برای معرفی این شخصیت فراهم شود. البته ما سال گذشته متقاضی شرکت در جشنواره سی و یکم فجر بودیم ولی نتوانستیم نسخه کامل فیلم را به جشنواره برسانیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>