سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ دی ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب
اشکان رهگذر در گفتگو با سوره سینما عنوان کرد:

«جلسات کارتون تهران» به شهرستان می‌رود/ برنامه‌ریزی برای اکران «آخرین داستان»

ashkan-rahgozar

کارگردان انیمیشن «آخرین داستان» به همراه برگزار کنندگان «جلسات کارتون تهران» که شهریور ماه در تهران به اجرا درآمد، قصد دارند این جلسات را در شهرهای مختلف ایران برپا کنند.

اشکان رهگذر که این روزها مراحل پس تولید انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» را می گذراند در گفتگو با خبرنگار سوره سینما بیان کرد: بخشی از مراحل فنی این اثر انجام شده و پس از اتمام کار قصد داریم بر اساس برنامه ریزی های مان اولین نمایش در یکی از جشنواره های جهانی همچون «انسی» یا «کن» باشد تا از این طریق بستر مناسبی برای اکران های خارجی و داخلی فراهم کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا اکران خارجی را در اولویت قرار داده است، توضیح داد: در ساختار سینمای مستقل باید صبور بود و اجازه داد تا فیلم شانس خود را در جشنواره ها امتحان کند. این فرصت می تواند به اکران مناسب تر و درآمدزایی بهتر کمک کند. هر اثری اگر در بستر هالیوود تولید شود هزینه های تبلیغاتی سرسام آوری برایش می کنند تا همه از چنین پروژه ای آگاه شوند و تمایل به دیدن آن داشته باشند. در ایران هم هر فیلمی که حامی داشته باشد تقریبا همین شرایط است و بازار خودش را دارد اما برای اینکه یک فیلم مستقل در عرصه جهانی شانس خود را امتحان کند باید به جشنواره ها برود و آنجا مورد محک قرار بگیرد.

رهگذر عنوان کرد: در جلساتی که با همکاران خارجی داشتیم شرط شان این بود که «آخرین داستان» اول در ایران اکران نشود چون به دلیل عدم رعایت کپی رایت، فیلم عملا لو می رود و در دسترس همه قرار می گیرد. جدا از این هم اگر فیلمی خارج از ایران به نمایش در آید و مورد استقبال قرار بگیرد؛ در کشور هم شرایط بهتری را تجربه می کند. متاسفانه اکران در جشنواره های داخلی مثل فجر خیلی به نفع کارگردانان انیمیشن نیست و خاطرات خوبی از سال های گذشته نداریم و همانطور که نمونه اش را این روزها در سینما می بینید حتی این جشنواره ها برای کار انیمیشن تبلیغ هم نخواهند شد.

akharin-dastan

این کارگردان که چندی پیش مسئولیت برگزاری «جلسات کارتون تهران» را به عهده داشت درباره ادامه روند این رویداد گفت: در دور اول بازخورد مردمی خیلی خوب بود و خوشبختانه در تمام برنامه های ما بیشتر از ظرفیت سالن آمده بودند که این استقبال ما را دلگرم می کرد. برگزاری این جلسات کار غیر انتفاعی بود و ما نیز علاقمندیم که آن را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: یکی از تصمیماتی که برای ادامه آن در نظر داریم اینکه شرایطی فراهم کنیم تا «جلسات کارتون تهران» در شهرهای مختلف برپا شود تا همه چیز را به تهران محدود نکنیم ولی این موضوع هزینه ها را کمی بالاتر می برد و ما در صددیم از طریق جذب اسپانسر بتوانیم آن را تامین کنیم تا باز هم ورودی برای علاقمندانی که مایل به شرکت در این جلسات هستند رایگان باشد.

رهگذر اظهار کرد: همانطور که پیش از این هم بیان شد هر ۶ ماه این جلسات برگزار می شود و امیدواریم بتوانیم اوایل سال جدید دور دوم آن را به اجرا در آوریم. دور اول استودیوی هورخش با همکاری گالری محسن تمامی هزینه ها را پوشش داد اما این استودیو دولتی نیست برای برگزاری دوره های بعد نیاز به یک اسپانسر احساس می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>