سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ دی ۱۳۹۶ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

آغاز رقابت‌های مسابقه «فاز» از سه‌شنبه ۵ دی در شبکه دو

faz

اولین قسمت از مسابقه «فاز» که با هدف ترغیب طیف سنی نوجوان برای مشارکت در حل مشکلات اجتماعی و تاثیرگذاری عمومی بر اعتماد جامعه به نوجوانان ساخته شده روانه آنتن شبکه دو سیما می شود.

به گزارش سوره سینما، در جریان این مسابقه تلویزیونی ۲۸ نوجوان دختر و پسر در گروه‌های مجزا طی ۷ فاز در مراحل جذاب و دیدنی برای حل مسائل اجتماعی پیرامون خود به رقابت می‌پردازند.

آنها در این مسیر باید از استعداد، خلاقیت و مهارت کارگروهی خود کمک گرفته و حمایت مادی و معنوی دیگران را نیز به سمت ایده و فعالیت خود جلب کنند.

ایده اصلی مسابقه حول محور یک سوال است: اگر شما ده میلیون پول نقد و حمایت رسانه ای داشتید چه تغییری در محیط اطرافتان ایجاد می کردید؟ مسابقه با الهام گیری از مفهوم «هفت خوان»؛ «هفت مرحله» یا «فاز» دارد و هر فاز حاوی یک چالش است که باید در قالب تیم های چند نفره به اجرا گذاشته شود.

چهار فاز اولیه؛ «فازهای مقدماتی» و سه فاز آخر «سه فاز پایانی» نامگذاری شده اند. چهار فاز اولیه به بررسی مهارت های عام نظیر خلاقیت، کار تیمی، حل مساله، فن بیان و ایده پردازی اقتصادی اختصاص دارد و «سه فاز پایانی» به مهارت ها و توانایی های معطوف به «ایده اولیه» تعلق دارد. تنها افرادی می توانند به «سه فاز پایانی» ورود پیدا کنند که «فازهای ابتدایی» را با موفقیت پشت سر بگذرانند. پس از پایان فاز ششم برنامه به تیم های منتخب امکان پیاده سازی ایده ابتدایی و ثبت آن برای مخاطب تلویزیونی را در فاز هفتم می دهد.

گفتنی است «فاز» (فرزند ایران زمین) کاریست از گروه کودک و نوجوان شبکه دو به همت مرکز اوج کودک و نوجوان به تهیه کنندگی احسان کاوه و سردبیری میلاد دخانچی که از سه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۹:۰۰ و جمعه ها ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>