سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ دی ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

نمایش «کوپال» در بخش مسابقه‌ دهمین جشنواره‌ فیلم «جیپور» هند

kupal

فیلم سینمایی «کوپال» ساخته‌ کاظم ملایی در بخش مسابقه‌ دهمین دوره‌ جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «جیپور» هند به نمایش درمی‌آید‌.

به گزارش سوره سینما، فیلم سینمایی «کوپال» در سی‌اُمین حضور بین‌المللی خود برای چهارمین بار در در بخش مسابقه‌ دهمین دوره‌ جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «جیپور» کشور هندوستان به نمایش درمی‌آید. این فیلم پیشتر در جشنواره‌های کلکته، دهلی و کرالا نیز به نمایش درآمده بود و توانسته بود در بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کلکته جایزه‌ی ویژه‌ی هیات داوران این رویداد را بدست آورد.

جشنواره‌ فیلم «جیپور» در سال ۲۰۰۹ با هدف ایجاد راه‌های پیشرفت برای فیلمسازان جدید و تبادل دانش، اطلاعات، ایده‌ها و فرهنگ هند با  کشورهای دیگر در زمینه‌ی اخلاق اجتماعی و فرهنگی تاسیس شد و هم اکنون این جشنواره بزرگترین کتابخانه و آرشیو فیلم جهان را در اختیار دارد. در حال حاضر این جشنواره یکی از معتبر‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی هند است که در دوره‌های گذشته نیز فیلم‌های ایرانی همچون وارونگی (بهنام بهزادی) و شیار ۱۴۳ (نرگس آبیار) در آن حضور موفق و درخشانی داشته‌اند.

به غیر از فیلم کوپال که در بخش مسابقه‌ی آثار سینمایی این جشنواره به نمایش درمی‌آید، فیلم “سارا و آیدا” به کارگردانی مازیار میری در بخش خارج از مسابقه و فیلم های کوتاه “مردی که اینجا نبود” ساخته‌ی عطا مجابی و “عبور” ساخته‌ی فرشاد عباسی نیز در بخش مسابقه فیلم های کوتاه حضور خواهند داشت.

بعضی از عوامل اصلی فیلم کوپال عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: کاظم ملایی / مجری طرح: سیامک کاشف آذر / مشاور هنری و طراح صحنه: محمد اکبری / مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان / طراح چهره ‌پردازی: محمود دهقانی / مدیر تولید: میترا مهتریان / مدیر صدابرداری: حامد صمدزاده / طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان / موسیقی متن: بابک میرزاخانی / تدوین: عماد خدابخش و کاظم ملایی / جلوه‌های تصویری و عنوان بندی: امیر مهران / بازیگران: لوون هفتوان، نازنین فراهانی، پوریا رحیمی سام، شارون و …

دهمین دوره‌ی جشنواره فیلم «جیپور» از  ششم تا دهم ژانویه ۲۰۱۸ (از ۱۶ تا ۲۰ دی) در سینما گولچای جیپور هند برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>