سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ دی ۱۳۹۶ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

هارون یشایایی: انتخاب ۲۲ فیلم در «سودای سیمرغ» داوری را عادلانه‌تر می‌کند

yashayaei

هارون یشایایی معتقد است شرکت تعداد بالای آثار سینمایی در بخش «سودای سیمرغ» دلیل برموفقیت جشنواره فیلم فجر نیست و هر چه تعداد فیلم‌ها کمتر باشد، داوری آنها عادلانه‌تر خواهد بود.

به گزارش سوره سینما، هارون یشایایی تهیه کننده با اشاره به تصمیم دست‌اندرکاران جشنواره سی و ششم درباره رقابت ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ به ستاد خبری جشنواره فیلم فجر گفت: شرکت تعداد بالای آثار سینمایی در بخش «سودای سیمرغ» دلیل برموفقیت جشنواره فیلم فجر نیست و به نظرم اگر دقیق‌تر به آثار نگاه شود، نتیجه بهتری به دست می‌آید. باید آنقدر دقیق به آثار نگاه شود که فیلم‌هایی که مستحق حضور در بخش رقابتی جشنواره هستند، به جشنواره راه پیدا کنند. در این صورت داوری آثار هم راحت‌تر صورت می‌گیرد.

این تهیه‌کننده قدیمی با اشاره به اینکه عده‌ای خواهان این هستند که تعداد آثار بیشتری در جشنواره به نمایش درآید، عنوان کرد: فشار آوردن در این زمینه، درست نیست. باید دقت شود کار صحیح با ارزیابی و کارشناسی درست انجام شود. هر چه تعداد آثار کمتر باشد در نتیجه داوری عادلانه‌تر خواهد بود.

یشایائی گفت: در این میان همیشه مخالفت‌هایی هم وجود دارد که طبیعی است. اما هیچگاه نمی‌توان توقع داشت که همه آثار مورد داوری‌ قرار بگیرد و همه فیلمسازان از جشنواره جایزه به دست آورند…

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>