سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ دی ۱۳۹۶ در ۵:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب

نمایش مستند لوریس چکناوریان با حضور خسرو سینایی در خانه هنرمندان

cheknavarian

مراسم هفته بزرگداشت لوریس چکناوریان با همکاری گروه تهران مدرن، موسسه نوای چنگ فرزانه و شرکت هاکوپیان محقق برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه ای، این مراسم  طی این برنامه دو کنسرت در روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه از آثارلوریس چکناوریان روی صحنه تالار وحدت می‌رود و قطعاتی در این کنسرت‌ها اجرا خواهند شد که بیشتر در عرصه بین‌الملل شناخته شده و در ایران کمتر اجرا شده‌اند. بسیاری از این قطعات مربوط به دوران جوانی استاد چکناوریان و زمانی است که در وین تحصیل می‌کردند.

همچنین نمایش مستند «زیارت گیومری» درباره زلزله ارمنستان از دیگر برنامه های این مراسم است که امروز در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان به نمایش درمی آید. «فیلم «زیارت گیومری» درباره زلزله‌ای در ارمنستان است که کشته‌های زیادی داد و استاد چکناواریان در آن سال ضمن برگزاری یک کنسرت خیریه در آمریکا برای کمک به زلزله‌زدگان به ایروان و از آنجا با پای پیاده به گیومری رفت و در مسیرش پولی را برای کمک به مردم جمع آوری کرد. کمکی که به رقم بسیار بالایی در آن زمان رسید و جالب‌تر اینکه صرف بازسازی فرهنگی در گیومری شد. این مستند در آن سال‌ها تنها در تلویزیون ارمنستان روی آنتن رفت و حالا قرار است در حاشیه این مراسم در خانه هنرمندان به نمایش در بیاید. در این برنامه که امروز جمعه ۱۵ دی ماه برگزار می شود  زوایای دیگری از زندگی استاد چکناوریان برای علاقمندان نمایش داده خواهد شد. در این جلسه به بررسی ساخته های لوریس چکناوریان برای سینما با حضور خسرو سینایی پرداخته می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>