سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۶ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

حامد عنقا: فراهم کردن زیرساختها در درازمدت انیمیشن ایرانی را موفق‌تر می‌کند

angha cinema2

مجری و سردبیر برنامه «سینما دو» معتقد است به جای پرداخت مستقیم پول برای ساخت انیمیشن، فراهم کردن زیرساختها است که می تواند به موفقیت انیمیشن ایرانی منجر شود.

به گزارش سوره سینما، حامد عنقا که اجرا و سردبیری برنامه «سینما دو» را برعهده دارد، در آخرین قسمت از این برنامه که به موضوع انیمشن اختصاص داشت با بیان اینکه ما ۶۰ سال است داریم در حوزه انیمیشن کار می کنیم، این سوالات را مطرح کرد که آیا نهادهای دولتی صرفا وظیفه دارند از کسانی که در عرصه انیمیشن استعدادی ندارند و تنها صاحب ذوق هستند حمایت کنند؟

او تاکید کرد: هزاری که دولت از انیمیشن حمایت کند تا چرخه اقتصادی این صنعت روی پای خودش نایستد، سره از ناسره تشخیص داده نخواهد شد.

نویسنده «تنهایی لیلا» تاکید کرد: در دنیا هم اول آدمی که در حوزه تجارت است، مثلا همین استیو جابز معروفی که می شناسیم سرمایه گذاری می کند و پیکسار به پیکسار تبدیل می شود.

عنقا تصریح کرد: شاید اگر مجموعه ها به جای اینکه مستقیما پول ساخت انیمیشن ها را بدهند چنین زیرساختهایی فراهم کنند در درازمدت بتوانیم در عرصه انیمیشن ایرانی موفق تر باشیم.

وی همچنین یادآور شد: شاید به جای اعطای مستقیم پول، اگر چنین زیرساخت هایی ایجاد شود، در بلند مدت بتوانیم به گروه ها دل ببندیم. مثلا به جای اعطای مستقیم پول به فیلمساز آیا بهتر نیست در زیرساخت ها و ایجاد استودیوها سرمایه گذاری کنیم تا گروه های مختلف بتوانند از آن استفاده کنند؟


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>