سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ بهمن ۱۳۹۶ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

سلیم غفوری: ۵۳ اثر مستند در جشنواره تلویزیونی جام جم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد

salim-ghafoori

دبیر بخش مستند چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم با اشاره به تفاوت‌های جشنواره تلویزیونی و سینمایی، داوری سالانه تولیدات شبکه های سیما را در افزایش کیفی و کمی این آثار موثر دانست.

به گزارش سوره سینما ؛ سید سلیم غفوری دبیر بخش مستند چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم با اشاره به میزان آثار دریافتی در این بخش گفت: بیش از ۵۰ اثر مستند در این دوره از جشنواره تلویزیونی مورد ارزیابی قرار می گیرد . این مستندها در مدتی قریب به سه سال از آنتن یکی از شبکه های سیما پخش شده و مخاطبان بسیاری را مجذوب کرده است.

وی قالب مستند را از پربیننده ترین آثار تلویزیونی در سال های اخیر دانست و افزود: سال هاست به این قالب برنمه سازی توجه ویژه ای می شود به گونه ای که در سراسر دنیا شبکه های تخصصی مستند روبه افزایش رفته است.

مدیر شبکه مستند سیما تاکید کرد: بنا به دلایلی جشنواره سیما در سال های گذشته برگزار نشد با افزایش میزان برنامه های پخش شده در طول قریب به سه سال از ۱۸ شبکه تلویزیونی، تصمیم گرفته شد در این دوره تنها چهار قالب سریال، مستند، پویانمایی و مسابقات به داوری گذاشته شود.

رحیمی برگزاری جشنواره تولیدات تلویزیونی را در ارتقاء رشد کمی و کیفی آثار این رسانه موثر دانسته و اضافه کرد:اصولا جشنواره ها محل رقابت آثارهنری از هر نوع هستند وهمین رقابت ها عامل مهمی در ارتقاء سطح کیفی کار خواهند بود. پایان هر جشنواره با انتخاب آثاری از نگاه هیات داوران یا مخاطبان همراه است و طبعا تولیدات برگزیده از کیفیت مطلوب تری برخوردارند. به عبارت دیگر جشنواره ها فرصتی برای دیده شدن آثار محسوب می شوند و همین موضوع باعث می شود تولیدکنندگان همواره نیم نگاهی به جشنواره ها داشته باشند.

وی اضافه کرد: آثار مستند توسط افراد با تجربه داوری خواهد شد. اشخاصی که خود کارهای بی نظیری در زمینه مستند ساخته اند و البته اثری در این دوره از جشنواره ندارند.

وی در خاتمه به نقش مخاطب تلویزیون اشاره کرد و گفت: اگر چه جشنواره به صورت تخصصی برگزار می شود و انتخاب آثار توسط داوران خبره انجام می گیرد، اما نمی توان نقش بینندگان را در انتخاب آثار پخش شده از شبکه های کم رنگ دانست چرا که مهمترین سرمایه تلویزیون مخاطبان آن است و بدون احساس رضایت بینندگان نمی توان کاری را موفق دانست.