سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ بهمن ۱۳۹۶ در ۷:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

معرفی فیلم سینمایی «خجالت نکش» در سومین روز از ویژه‌برنامه «دو قدم تا سیمرغ»

2ghadam-khejalat1

رضا مقصودی کارگردان ، امیر پروین‌حسینی تهیه کننده و شبنم مقدمی بازیگر فیلم سینمایی «خجالت نکش» در سومین روز از ویژه برنامه «دو قدم تا سیمرغ» در پردیس سینمایی ملت حاضر شدند.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری «دو قدم تا سیمرغ»؛ رضا مقصودی در ابتدا بیان کرد: در بخش های مختلف این سینما حضور داشتم و در تهیه کنندگی، فیلمبرداری، تدوین، صدابرداری و … کسب تجربه کردم اما علاقه اصلی من فیلمنامه نویسی بود و در این حوزه بیشترین فعالیت را داشتم. اگرچه کارهای من توسط کارگردانان متعددی ساخته شد همیشه این دغدغه را داشتم که تصویر ذهنی که از فیلمنامه ام دارم را خودم بسازم و دوست داشتم این اتفاق به زودی رقم بخورد.

وی افزود: این فیلمنامه همان کاری بود که می خواستم حتما خودم آن را کارگردانی کنم به همین دلیل نگاه ویژه‌تری دخیل بود و انرژی مضاعفی صرف کردم تا بتوانم فیلمنامه کم نقصی را ارائه کنم. خوشبختانه توانایی بازیگران این امکان را به من داد که بتوانم هرچه در ذهن داشتم را از آنها طلب کنم.

امیر پروین حسینی نیز درباره حضورش در این پروژه گفت: من از ۱۵ سال پیش با رضا مقصودی دوست و همکار بودم و در پروژه های زیادی کنار هم کار کردیم. او فیلمنامه های زیادی دارد که من دوست دارم تهیه شان را به عهده بگیرم اما «خجالت نکش» را به من داد و سعی کردم با همه توانی که دارم این پروژه را در بهترین شکل به اجرا در بیاورم.

شبنم مقدمی که یکی از نقش های اصلی این فیلم را به عهده داشت، گفت: واقعا یکی از فیلم های خوبی بود که کار کردم چون رضا مقصودی اهل تعامل است و من این شانس را داشتم که تجربه متفاوتی کسب کنم. اتفاق خوبی که در این پروژه شاهدش بودم اینکه تعامل خوبی بین بازیگران با تهیه کننده و کارگردان وجود داشت و این ترس من را از بین برد.

وی افزود: من از ایفای این نقش دلهره داشتم چون به لحاظ شخصیتی بسیار با من متفاوت بود. از نظر سطح اجتماعی، سن و سال و ویژگی های رفتاری نقشی بازی کردم که خیلی با من فاصله داشت ولی صحبت های دلگرم کننده تهیه کننده باعث شد با انگیزه بالاتری کارم را انجام دهم. من آقای مقصودی را توسط تهیه کننده شناختم و تمام توانم را به کار بردم تا هرچه از من خواسته می شد را ایفا کنم.

مقصودی در ادامه افزود: شبنم مقدمی اولین کسی بود که برای این نقش در نظر گرفته بودم چون قبلا توانایی هایش را در نقش های مختلف دیده و مطمئن شدم که ایشان باید در این پروژه حضور داشته باشد. در هنگام اجرا نیز هم خانم مقدمی هم دیگر دوستان به قدری خوب کاراکترها را درک کرده بودند که من برخی مواقع متعجب و خوشحال می شدم.

2ghadam-khejalat2

پروین حسینی در خصوص شرایط فیلمبرداری این اثر توضیح داد: «خجالت نکش» در روستایی حوالی جاده شاهرود به اسم کندر جلوی دوربین رفت. محلی که علاوه بر طبیعت زیبا مردمی خونگرم و مهمان نواز داشت و کار را برای ما بسیار راحت کرد. من این فیلم را خیلی دوست دارم و با اینکه همه از آن به طنز یاد می کنند اما به نظر من یک فیلم کاملا احساسی است و من با هر بار دیدن تحت تاثیر قرار گرفتم.

شبنم مقدمی درباره نقش خود نیز گفت: از آنجا که به لحاظ جغرافیای متفاوت بودیم سعی کردیم در بیان دیالوگ هم از آهنگ متفاوتی استفاده کنیم که مختص به شهر و محل خاصی نباشد. ما در تعامل با کارگردان گویش جدیدی خلق کردیم و در طول پروژه میزان کم یا زیاد استفاده کردن از آن را به تشخیص آقای مقصودی اجرا می کردیم.

مقصودی نیز اضافه کرد: این فیلم موضوعی درباره بچه دار شدن دارد اما قرار نیست توصیه کند که این کار را انجام بدهید یا نه. تنها دغدغه ما این بود که مردم بدانند قبل از اینکه تصمیم بگیرند باید درباره اش فکر کنند. من کار اصلی ام فیلمنامه نویسی است و از این که گاهی ایده ای را کشف می کنم انگیزه می گیرم تا کارم را ادامه دهم اما ممکن است باز هم سراغ کارگردانی بروم.

وی در پایان گفت: اگر قرار باشد سیمرغ به یکی از بخش های این فیلم برسد امیدوارم برای شبنم مقدمی باشد چون کارش را خیلی خوب انجام داده است.

در پاسخ به این سخن شبنم مقدمی نیز بیان کرد که من همین الان سیمرغم را گرفته ام.

در پایان این نشست از پوستر فیلم سینمایی «خجالت نکش» رونمایی شد.

گفتنی است اجرای سلسله نشست های «دو قدم تا سیمرغ» را منصور ضابطیان برعهده دارد.

این برنامه تا ۹ بهمن ماه به همت فیلم نت در پردیس سینمایی ملت برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>