سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ بهمن ۱۳۹۶ در ۵:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

نشست معرفی فیلم «لاتاری» در ویژه برنامه «دو قدم تا سیمرغ» برگزار شد

2ghadam-lottory-1

فیلم سینمایی «لاتاری» آغازگر آخرین روز ویژه برنامه «دو قدم تا سیمرغ» شد و محمدحسین مهدویان، سیدمحمود رضوی، هادی حجازی فر و امیرحسین هاشمی برای معرفی فیلم خود در پردیس سینمایی ملت حضور یافتند.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری «دو قدم تا سیمرغ»؛ محمدحسین مهدویان در ابتدا بیان کرد: شاید بیشترین سوالی که از من پرسیده می شود این است که چرا درباره دهه هایی فیلم میسازم که متعلق به زمان خودم نیست و تجربه شخصی ندارم. اگر این پرسش درست باشد پس کاری که الان می کنم طبیعی تر است چون به هر حال «لاتاری» هم موضوعی بود که دوست داشتم کار کنم.

وی افزود: کار من فیلم ساختن است و هر موضوعی که بتوان به بهانه آن علاقمند سینما را درگیر کرد باید انجام دهم. موضوع این فیلم هم برایم جذاب بود و تصمیم گرفتم تجربه متفاوتی را داشته باشم. «لاتاری» در روایت و شکل فیلمسازی برای من تجربه تازه ای بود ولی از نظر خودم مولفه هایی که پیش از این در همه آثارم داشتم را در این فیلم هم لحاظ کردم.

مهدویان درباره محتوای این اثر توضیح داد: قصه «لاتاری» درباره غیرت است و چیزی از همه تصوراتی که درباره این واژه داریم در فیلم نهفته شده است. قهرمان فیلم دنبال اعاده حیثیت هستند و تلاش می کنند راه درست را انتخاب کنند.

در ادامه تهیه کننده نیز درباره حضورش در این پروژه بیان کرد: قصه و کارگردان دلیل حضور من در این پروژه بود. من یک تجربه خیلی خوب با مهدویان داشتم و وقتی این پروژه پیش آمد برای من هم جذاب بود که با این اثر همکاری کنم. البته قرار بود این پروژه به کارگردانی مهدویان اما به تهیه کنندگی دیگری کلید بخورد که این اتفاق نیفتاد و زمانی که ایشان با من که طرح موضوع کرد استقبال کردم.

2ghadam-lottory-3

مهدویان درباره مشکلاتی که هنگام دریافت پروانه ساخت تجربه کرده بود گفت: «لاتاری» موضوع ملتهبی دارد و دوستان شورای پروانه ساخت نگرانی هایی داشتند که قابل درک بود. ما هم در طی جلسات مختلف صحبت هایی کردیم تا به درک متقابل برسیم. به نظر من خیلی از مشکلاتی که برای فیلم ها پیش می آید با تعامل حل می شود اما زمان بر است و باید صبر و تحمل به خرج داد تا با گفتگو و تعامل مساله را حل کرد.

سپس امیرحسین هاشمی درباره بازی اش گفت: من تاکنون در ۳ فیلم با مهدویان همکاری داشتم و به نظرم شیوه کارش مثل گذشته بود و من از همه شان لذت بردم. من معتقدم به جز من همه از این همکاری خاطره خوبی دارند چون رهبری مهدویان برای همه خوشایند است که به زودی نتیجه اش را در «لاتاری» شاهد خواهیم بود.

هادی حجازی فر نیز در ادامه درباره حضور خود گفت: من کارم را با حسین مهدویان شروع کردم و شاید به همین دلیل سر پروژه های دیگر که می روم به مشکل می خورم. او اجازه می دهد خودت را با تفکرت وارد فیلم کنی و روی همان ذهنیت با تو بحث می کند. در واقع به نوعی برخورد می کند که انگار تویی که کاراکتر را پیش می بری ولی همه می دانیم که در واقع دارد مدیریت می کند. من به عنوان بازیگر در این همکاری احساس هویت می کنم ولی گاهی در برخی پروژه ها احساس بیهودگی و افسردگی دارم چون این مقوله وجود نداشت. به هر حال بازیگر باید بپذیرد فیلم مال کارگردان است و آخرین تصمیم گیرند اوست.

مهدویان در ادامه این گفتگو به تازه ترین تجربه خود در زمینه متفاوت اشاره کرد و افزود: «لاتاری» در تمام تجربه های من تا امروز  اولین فیلمی است که محصول محض خیال است و زمینه مستندی ندارد. البته تحقیقات اجتماعی بر آن صورت گرفته ولی به واقعه مشخصی اشاره ندارد. فیلمسازی به نظر من مرز بین واقعیت و خیال است و من در همه کارها این نگاه را حفظ کرده ام. این کار به لحاظ ویژگی عاطفی و حسی با قبلی ها فرق دارد و طعم دوگانه ای نسبت به کارهای گذشته ام احساس کردم. «لاتاری» تا اینجا برای خود من فیلم جذابی است امیدوارم مردم هم دوست داشته باشند.

2ghadam-lottory-2

وی همچنین درباره تقابل بازیگری ساعد سهیلی و زیبا کرمعلی توضیح داد: ساعد سهیلی بازیگر خوبی است و یکی از ویژگی هایش این است که بازی ای شبیه به زندگی دارد. خصلتی که در هادی حجازی فر هم وجود دارد، ولی در تقابل این دو بازیگر باید بگویم که هر دو از دو فضای متفاوت هستند و از همان ابتدا تصمیم داشتیم از بازیگر چهره در مقابل یک بازیگر دختر با ویژگی سنی کودک استفاده کنیم که البته در سینما کم داریم. احساس می کنم هر دو خیلی خوب از پس نقش برآمدند و امیدوارم در نتیجه مردم هم دوست داشته باشند.

بعد از اشاره به اینکه این فیلم در تهران و امارات و قطر فیلمبرداری شد رضوی ادامه داد: من امسال دو فیلم «لاتاری» و «دارکوب» را دارم که هر دو گزینه های خوب اکران هستند و باید ببینیم بعد از جشنواره چه اتفاقاتی می افتد.

مهدویان نیز اظهار کرد: بزرگترین مانع من برای فیلمسازی این است که از فیلم ساختن بترسم ولی حضور موثر تهیه کننده این ترس را کنار زد تا فیلم آبرومند استاندارد خوب بسازیم. البته همکاری باقی بچه ها را نباید نادیده گرفت به نظر من تک تک عوامل اگر از کار لذت نبرند نتیجه نمی گیریم، مشارکت همه باعث زیباتر شدن فیلم می شود.

گفتنی است اجرای برنامه «دو قدم مانده به سیمرغ» را منصور ضابطیان برعهده دارد. این برنامه امروز ۹ بهمن ماه با هدف معرفی فیلم ها توسط فیلم نت در پردیس سینمایی ملت به کار خود پایان می دهد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>