سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
سینماگران و دولت یازدهم/

عباسیان: مدیران سینمایی آینده با نیت خدمت وارد شوند

images

محمدرضا عباسیان خدمت به هنر و فرهنگ و به خصوص سینما را اولویت مدیران سینمایی دولت یازدهم دانست.

محمدرضا عباسیان خدمت به هنر و فرهنگ و به خصوص سینما را اولویت مدیران سینمایی دولت یازدهم دانست.

عباسیان به سوره سینما گفت: من نمی دانم آقای روحانی چه سیاست هایی را در پیش خواهند گرفت و همه چیز به این بستگی دارد که ایشان چه وزیری را انتخاب کنند و همچنین چه سیاست هایی را برای سازمان سینمایی در نظر بگیرند، اما مهمترین موضوع این است که سینما پیشانی افتخارات فرهنگی و هنری ایران است و هر مدیری باید به این موضوع واقف باشد و دارای این نگاه که تنها با انگیزه خدمت کردن قدم به میدان بگذارد، در غیر این صورت مرتکب خیانت شده است.

وی در ادامه افزود: اگر کسی با اندیشه منفعت مادی و اعتباری وارد میدان شود، وقت خود را هدر داده است و تنها در صورت بهره مندی از نیت خالصانه اعتلای فرهنگ و هنر است که فرد مدیر می تواند در پایان دوره خدمت دارای احساس خوب مفید بودن باشد.

عباسیان در پاسخ به این سوال که از نظر وی چه کسی برای سمت وزارت فرهنگ مناسب است، گفت: من به درستی شناختی از افراد نزدیک به شخص رییس جمهوری منتخب ندارم و بنابراین نمی‌توانم پیش بینی داشته باشم، اما تاکید می کنم هر شخص که بر سمت ریاست هر مجموعه فرهنگی قرار داده می شود، باید نخبه باشد و دارای نگاه های فرهنگی. یک فرد صالح که دارای سبک و ایده باشد و بداند فرهنگ و هنر مقوله ارزشمندی است و به خصوص سینما بارزترین و تاثیرگذارترین عنصر آن به شمار می رود.

محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره سی و یکم فیلم فجر بود.