سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ خرداد ۱۳۹۲ در ۹:۵۵ ق.ظ چاپ مطلب
با همکاری رهنما، پرتوی، طوسی/

یک فیلمساز آموزشگاه سینمای کمدی تاسیس کرد

Ebrahim-Vahidzadeh

ابراهیم وحیدزاده از تاسیس اولین آموزشگاه سینمایی ایران در ژانر کمدی خبر داد.

ابراهیم وحیدزاده از تاسیس اولین آموزشگاه سینمایی ایران در ژانر کمدی خبر داد.

وحیدزاده درباره فعالیت های اخیر خود به سوره سینما گفت: یک مجوز از وزارت ارشاد گرفته ام برای افتتاح آموزشگاه سینمایی به نام مکتب کمدی ایران و اختصاصا این ژانر را آموزش می دهیم. این آموزشگاه چندماهی است آغاز به کار کرده و تعدادی هنرجو در حال یادگیری هستند.

وی در توضیحات بیشتر خود درباره این آموزشگاه افزود: جمشید شاه محمدی، فرهاد توحیدی، جواد طوسی، کامبوزیا پرتوی و من در این آموزشگاه تدریس می کنند و البته دو مدرس بانو هم داریم. خانم ها بهاره رهنما و بهنوش بختیاری. آموزش همه شاخه ها از فیلمنامه گرفته تا بازیگری و هرآنچه مربوط به این ژانر از سینماست مورد توجه ما قرار گرفته است.

وحیدزاده همچنین درباره دیگر فعالیت های خود گفت:  یک پروانه ساخت دریافت کرده ام برای فیلمنامه‌ای به نام «بی دفاع» و منتظرم شرایط سرمایه ای آن فراهم شود تا کار را شروع کنم. این فیلمنامه داستان زندگی یک خانم نقاش را روایت می کند که مشکلاتی برای او  پیش می آید و باید بگویم به لحاظ مضمون شبیه فیلم «مجسمه» است.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که از دولت آقای روحانی چه انتظاری دارد، گفت: اگر مدیران فرهنگی نظرات و امیدواری هایی که در موارد مختلف و از جمله وزارت ارشاد قول داده اند، پی بگیرند و همه وعده هایشان محقق شود، به نظرم آینده خوبی در انتظار ماست.

ابراهیم وحیدزاده کارگردانی فیلم‌های سینمایی «تاکسی نارنجی»، «شام عروسی» و «عروسک» را در کارنامه دارد.