سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۳۹۶ در ۱:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

پخش ویژه برنامه «ایران» به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

barnameh-iran

برنامه «ایران» روانه آنتن می شود تا در گفت گو با علی اکبر ولایتی نگاهی ویژه به بن مایه های تمدنی و فرهنگی حکومت پهلوی داشته باشد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما؛ برنامه ایران که با محوریت بررسی شاخصه ها و مبانی تمدن اسلامی و ایرانی در دوره های مختلف روانه آنتن می شود؛ با شروع ایام ا… دهه فجر موضوع خود را به زیرساخت های تمدنی و فرهنگی حکومت پهلوی اختصاص داده است.

در این گفت و گو دکتر ولایتی  به بررسی نقصان هایی می پردازد که سبب شد حکومت پهلوی به عنوان یکی از کوتاه ترین دوره های حکمرانی در جریان های حاکم بر ایران و سلسله های مختلف شناخته شود.

همچنین در این مسیر دلایل دور ماندن حکومت پهلوی از محبوبیت حاکمیتی و عدم پذیرفته شدن از سوی مردم بررسی شده و به  عوامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی موثر بر ایجاد این فاصله با توده مردم و وابستگی آن به استعمار پرداخته خواهد شد.

برنامه «ایران» کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی با حضور دکتر علی اکبر ولایتی و به تهیه کنندگی مجید احسانی نیک که به صورت ثابت چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۱:۰۰ روانه آنتن شبکه دو سیما می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>