سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ فروردین ۱۳۹۷ در ۱:۱۱ ب.ظ چاپ مطلب

رشد ۴۰ درصدی فروش نوروزی در سینماهای حوزه هنری/ مردم کدام فیلم‌ها را پسندیدند؟

mahmood-kazemi

به گفته محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز، سینماهای حوزه هنری در نوروز امسال ۳۳ درصد افزایش مخاطب و ۴۰ درصد رشد فروش داشتند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی موسسه بهمن سبز محمود کاظمی مدیر عامل این موسسه درباره اکران نوروزی گفت: میانگین بهای بلیت در سینماهای حوزه هنری در سراسر کشور در سال ۹۶ مبلغ ۶۱۰۰ تومان بوده و این میانگین در نوروز امسال به رقم ۶۷۰۰ رسیده است. با توجه به این رقم، سینماهای موسسه بهمن سبز در نوروز ۹۷ نسبت به سال قبل رشد فروش و مخاطب داشته‌اند.

او ادامه داد: سینماهای این موسسه در اصفهان، تهران، مشهد، فارس و همدان بیشترین میزان مخاطب را در نوروز امسال داشته‌اند. نکته مهم این که در اکران نوروزی، سینما «ساحل» اصفهان، «ارشاد» مراغه و «فلسطین» بروجرد به دلیل بازسازی از چرخه سینماهای حوزه هنری خارج شده‌اند. سینماهای «نخل» خرمشهر، «آزادی» بیجار در شش ماهه دوم پارسال به مجموعه‌ سینماهای بهمن سبز اضافه شدند و سینما «قدس» تبریز با دو سالن در اکران نوروز ۹۷ حضور داشته است.

کاظمی با اشاره به افزایش مخاطبان و فروش در سینماهای حوزه هنری گفت: خوشبختانه امسال در کل ۳۳ درصد به مخاطبان سینماهایمان اضافه شده و ۴۰ درصد رشد فروش داشته‌ایم که شروعی امیدوارکننده برای سینماهای حوزه هنری محسوب می‌شود. در ۱۳ روز ابتدایی سال، ۴۰۶۶۸۶ نفر در سینماهای حوزه هنری فیلم دیدند.

مدیر عامل موسسه بهمن سبز افزود: رشد چشمگیر فروش در پردیس چهارباغ اصفهان، فلسطین اصفهان، بهمن ملایر، فلسطین همدان، بهمن زنجان، انقلاب ارومیه و پیام شیراز از نکات قابل توجه در فروش فیلم‌های نوروزی در سینماهای بهمن سبز است. فیلم‌های «به وقت شام»، «لاتاری»، «مصادره»، «لونه زنبور» و «فیلشاه» به ترتیب در جدول پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سینماهای حوزه هنری قرار دارند.

محمود کاظمی با اشاره به برگزاری مراسم رسمی افتتاحیه سینما «قدس» تبریز در ۲۱ فروردین ماه در هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: سینما «قدس» تبریز نسبت به کلیه سینماهای حوزه هنری در نوروز امسال، مخاطب قابل توجهی جذب کرده و ۲۱۷ درصد رشد مخاطب داشته است. این مسئله نشان می‌دهد که بازسازی و تجهیز سینماها در رشد فروش و جذب مخاطب تاثیر اساسی دارند و عزم جدی موسسه بهمن سبز برای نوسازی و بهسازی ناوگان سینمایی حوزه هنری، کمک بزرگی به اقتصاد سینما و تقویت حرفه سینماداری است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>